דוד ביטן: “ההודעות של החרדים נגד בחירות – הן שמונעות את הפשרה”

יו"ר הקואליציה: "כל נוסחה לפשרה בין ראש הממשלה לכחלון תחייב לדחות את מועד פתיחת שידורי התאגיד" • "עם כל הכבוד לחרדים שלא רוצים בחירות, אם תוגש הצעת חוק להקדמת הבחירות יהיה לה רוב"
אריה ריבקינד
כ"ט אדר התשע"ז / 27.03.2017 09:39

יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, התייחס הבוקר (שני), בראיון שהעניק לרשת ב’, לסאגת משבר הקואליציוני סביב סוגיית תאגיד השידור הציבורי ‘כאן’.

“יש נוסחאות פשרה” ציין ביטן והבהיר, “בכל נוסחת פשרה שלא תהיה יצטרכו לדחות את מועד פתיחת התאגיד. שר האוצר צריך להתגמש וללכת לקראת הליכוד”.

ביטן ציין כי ההתנגדות בקואליציה להקדמת הבחירות היא חסרת משמעות: “עם כל הכבוד לחרדים שלא רוצים בחירות, אם תוגש הצעת חוק להקדמת הבחירות יהיה לה רוב, למרות ההתנגדות גם של ישראל כץ וגילה גמליאל”.

ביטן הסביר: “אנחנו נלחמים פה על יכולת ההשפעה של הליכוד. לא הלכנו למאבק הזה בגלל התאגיד. לא יכול להיות שאנחנו נצטרך כל היום לרוץ אחרי כחלון והבית היהודי כשזה צריך להיות הפוך. כל השיטה של קואליציה היא שכל אחד הולך לקראת השני, אבל לפי גודלו וכוחו”.

ביטן הדגיש: “אנחנו לא רוצים בחירות, אנחנו רוצים ללכת להסדרה עם שר האוצר. אנחנו לא נוכל לקבל ששר האוצר יכפה את ראש הממשלה בעניין. זאת גחמה של כולנו, לא של הליכוד. מהרגע הראשון אמרנו שאנחנו לא מוכנים שהתאגיד הזה, כמו שהוא קם, יעלה לאוויר, כשכל הדרך שהוא מוקם זה ללכת נגד ראש הממשלה ונגד הליכוד”.

ביטן ציין כי הסיכוי לפשרה עדיין קיים, אולם ההתבטאויות של החרדים ושרים בליכוד נגד הקדמת הבחירות מבצרים את כחלון בעמדתו.

“כרגע יש תזוזות, יש סיכוי להסכמה, אבל שר האוצר צריך ללכת לקראת הליכוד. החרדים מאוד חשובים לליכוד, אבל עצם ההודעות של החרדים שהם נגד הליכה לבחירות הן אלו שמונעות את הפשרה. כל הדברים האלו שאורן חזן אומר וישראל כץ אומר מחזקים את משה כחלון בעמדתו”.

דוד ביטן

ביטן העריך, כי בסופו של דבר “תהיה הסכמה בסוף שיהיה אפשר להתקדם אתה”.

יו”ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, אמר במשדר ברשת ב’ כי לא סביר להכריז כעת על בחירות כלליות. לדבריו, ראש הממשלה ושר האוצר הם שני אנשים מבוגרים, ועליהם לשבת בחדר אחד ולפתור את המחלוקת. הוא הוסיף כי אם ירצו בשירותי התיווך שלו יעמיד אותם לרשותם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות