הגר”מ מאזוז: רוצים להחמיר בפסח? לא על חשבון שמחת חג של האשה

ראש ישיבת כיסא רחמים, הגר"מ מאזוז, להכנות של ערב פסח ולחומרות שאנשים נוהגים בהן: "אל תעשה חומרות שאין בהן ממש, והאשה עובדת שלשה חודשים כמו חמור, ואחר כך מסכנה" • הבהיר: "עדיף לחסוך כסף למתנה לאשה"
יוסף גרינבוים
כ"ח אדר התשע"ז / 26.03.2017 11:35

בשיעורו השבועי התייחס אמש (מוצאי שבת) ראש ישיבת כיסא רחמים, הגר”מ מאזוז, להכנות של ערב פסח ולחומרות שאנשים נוהגים בהן, קרא שלא להחמיר בהידורים ואמר כי עדיף לחסוך כסף למתנה לאשה.

“יש כאלו רוצים להחמיר בפסח, בסדר גמור”, אמר ראש הישיבה, “אבל על חשבון שמחת החג של אשתו, אסור לעשות את זה.

“התורה אומרת ושמחת בחגך, אתה ובנך ובתך ועבדיך ואמתך, ויש כאלו אפיקורסים חושבים: אתה רואה התורה שכחה להזכיר את האשה, אבל התורה אמרה ‘ובנך ובתך’ – מאיפה באו? לא מהאמא? והנה התורה אמרה עבדך ואמתך, בשפחה מתחשבת ובאמא לא? לא יעלה על הדעת, אלא התורה אמרה ‘זכר ונקבה בראם ויקרא את שמם אדם’, האיש והאשה זה אחד. כשהתורה אמרה אתה – כללה גם את הגבר וגם את האשה”.

ראש הישיבה הוסיף ואמר: “אמרו חכמים במה משמחה בבגדי צבעונין, ואם יש לו כסף יקנה לה תכשיט לחג. מעשה עם הרב עובדיה, הלכו הילדים שיהיו בריאים לקנות לה תכשיט. מצאה משהו יפה, כמה עולה? 3000 דולר, יקר מאוד, קנתה משהו אחר, באו הילדים סיפרו לאבא, אמר להם קחו כסף תקנו לה, הביאו לרב שם אצלו בכיס, אחרי הקידוש הביאה לה, קחי זה מתנה לחג”.

הרב מאזוז התייחס גם לחומרות: “אל תעשה חומרות שאין בהן ממש, והאשה עובדת שלשה חודשים כמו חמור, ואחר כך מסכנה. יש פירוש ‘בזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ממצרים’. עם ישראל היו צריכים לעבוד במצרים 400 שנה, ובסוף היו רק 210, למה? באו הנשים אמרו אנחנו נשלים, אנחנו נעבוד כל שנה שלושה חדשים, נקרע את עצמנו, ונשלים את העבודה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות