נתניהו וכחלון ייפגשו היום: האם רה”מ יוותר על סגירת התאגיד?

מאז שחזר מסין, ראש הממשלה לא שוחח עם שר האוצר • אבל למרות הנתק בין השניים, הם צפויים להיפגש היום עם יתר ראשי הקואליציה • ח"כ יהודה גליק יוצא נגד אמירתו של יו"ר הקואליציה על כך ש"האוצר דואג לצפונבונים" - ודורש דיון פתוח בסיעה בסוגיית התאגיד: "אני לא מריונטה"
אריה ריבקינד
כ"ח אדר התשע"ז / 26.03.2017 10:01

יום גורלי לממשלה? בישיבת שרי הליכוד הבוקר (ראשון) אמר ראש הממשלה לשרים כי אין חדש במו”מ עם השר משה כחלון לגבי תאגיד השידור הציבורי. “אעדכן כשיהיה מה לעדכן”, אמר נתניהו.

כחלון עצמו הגיע הבוקר באיחור לישיבת הממשלה השבועית, ונכנס לחדר רק לאחר שראש הממשלה סיים את דברי הפתיחה וכלי התקשורת יצאו מהחדר.

בהמשך תתקיים פגישת ראשי סיעות הקואליציה, בה ידונו השרים במשבר שמאיים על הקואליציה.

תהיה זו הפעם הראשונה מאז שראש הממשלה שב מסין, שהוא ישוחח עם שר האוצר.

בעוד ראש הממשלה מתעקש על סגירת תאגיד השידור הציבורי ‘כאן’, שאמור להתחיל לשדר בעוד כחודש, שר האוצר משה כחלון מתנגד למהלך וקורא לנתניהו לעמוד בהסכמים.

בניגוד לנתניהו, שמאיים שוב ושוב בהליכה לבחירות במידה ועמדתו לא תתקבל, יתר הנוכחים בפגישה – אביגדור ליברמן, אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן – מתנגדים לבחירות.

יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, החריף אמש (מוצאי שבת) את הטון ותקף את שר האוצר כחלון וסיעת ‘כולנו’: “לאוצר לא אכפת לזרוק 700 מליון שקלים כל שנה על התאגיד, בעוד קשישים ונכים בקושי מתקיימים מקצבאות רעב”, אמר ביטן.

לדבריו, “אותו אוצר דוחה פעם אחר פעם כל יוזמה להעלאת קצבאות הנכות, אבל מגן בחרוף נפש על קומץ צפונבונים”.

מוקדם יותר אמר ביטן בראיון בתכנית הטלוויזיה ‘פגוש את העיתונות’ בערוץ 2, כי  במידה ושר האוצר משה כחלון לא יסכים לסגירתו, תתפרק הממשלה ויוקדמו הבחירות.

מי שתקף הבוקר את יו”ר הקואליציה הוא ח”כ יהודה גליק מהליכוד: “עד היום לא התקיים דיון אחד על התאגיד בסיעה. אני רוצה שיהיה דיון ושיח שבו נוכל להשמיע את דעתינו, אני לא מריונטה”, אמר גליק בראיון לערוץ 10.

לדבריו,” משמעת קואליציונית זה דבר חשוב ליציבות הממשלה, אבל זה לא אומר שאסור לשמוע ולהשמיע דעות אחרות”.

גליק סיפר: “דיברתי עם חברי לסיעה בשבוע שעבר ואף אחד לא מבין מדוע ראש הממשלה רוצה ללכת לבחירות על התאגיד, ומצד שני – מי שאמור לדברר אותי מספר כל יום בטלוויזיה שאנחנו הולכים לבחירות בגלל התאגיד ומי שתומך בתאגיד הוא נגד הנכים והוא צפונבון.

“אני מאמין באמונה שלימה בעמדות הליכוד וחושב שראש הממשלה הוא מצויין וגם מכבד את חבר הכנסת דוד ביטן, אבל אני לא חייב להתחבר לסגנון הכוחני והמפלג הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות