טעות קטנה: כך נלכד האקר בן ה-19 שאיים על מוסדות יהודיים בעולם

אתר החדשות Daily Beast חשף את שמו של הצעיר האמריקני-ישראלי וכיצד נחשף: באחד האיומים ששיגר, שכח הצעיר מאשקלון להשתמש בשרת פרוקסי - וכך נחשפה כתובת ה-ip שלו, שהובילה אל ביתו
נוחי גולד
כ"ח אדר התשע"ז / 26.03.2017 09:09

אתר החדשות Daily Beast חשף את שמו של הצעיר האמריקני-ישראלי, תושב אשקלון, ששיגר את האיומים על פצצות ליותר מ-100 מוסדות יהודיים, מאז תחילת השנה.

בנוסף חשף האתר כיצד נלכד החשוד על ידי יחידות הסייבר של משטרת ישראל בשיתוף פעולה של נציגי FBI שהגיעו ארצה, וכן ארגוני משטרה נוספים מכל רחבי העולם.

על פי הדיווח – שהובא בערוץ 7 – בכדי להסוות את זהותו השתמש החשוד בן ה-19 בטכנולוגיה המכונה SpoofCard, אשר מסתירה את זהות המתקשר באמצעות טלפון.

המשטרה פנתה לבית המשפט ואילצה את חברת האם של SpoofCard לדווח על המספר האמיתי העומד מאחורי שיחות האיומים, אלא שגם צעד זה לא הועיל.

התברר שהשיחות בוצעו ממספר לשימוש חד פעמי של Google Voice.

את התשלום עבור ה-SpoofCard ביצע באמצעות מטבע הביטקוין, שגם הוא בלתי ניתן למעקב. את חיבור האינטרנט שלו העביר דרך שרת פרוקסי, כך שאי אפשר היה לעלות על כתובת ה-ip שלו, ואת קולו הסווה כך שנשמע כמו קולה של אישה.

ואולם אז הגיע רגע ‘הנפילה’: באחד האיומים ששיגר, שכח החשוד להשתמש בשרת פרוקסי, וכך נחשפה כתובת ה-ip שלו. כתובת זו הובילה אל ביתו, שם נעצר בפשיטה משטרתית ביום חמישי.

במהלך החיפוש שבוצע בביתו איתרו החוקרים מעבר לחלון ביתו גם אנטנת  WI-FI.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות