חשיפת חרדים10 • צ’ולק תקע למיכי אלפר ‘אצבע בעין’ והעניק ליהב ‘תמונת ניצחון’

בימים של עימות מתמשך עם 'דגל', תמונה של חרדים-ליטאים מצטופפים בלשכתו היא 'תמונת ניצחון' של יונה יהב • ככה זה כש'עזר מציון' פותח סניף ומבקש שראש העיר יהיה אורח הכבוד • למה הוא לא ישתתף בקביעת המזוזה, מה אומרים ב'דגל', והאם פגישה כזו הייתה מתקיימת בערד
כ"ט אדר התשע"ז / 26.03.2017 23:51

תושבים חרדים המתגוררים בחיפה הופתעו השבוע למראה קבוצת חרדים מהחוג הליטאי שהתכנסה בלשכת ראש העיר חיפה, יונה יהב – ואף הצטלמה עמו בחגיגיות.

מדוע זה מפתיע?

ובכן, לטובת מי שלא היה בארץ בשנה האחרונה: בעיר חיפה מתנהל מזה חודשים ארוכים מאבק מתוקשר בין סיעת ‘דגל התורה’ לבין יונה יהב, המסרב – לדבריהם – לכבד הבטחה להעניק את תפקיד סגן ראש העיר לנציג הסיעה, מיכי אלפר.

אלפר, חשוב להדגיש, הוא נציג מוערך, שעושה עבודה טובה מאוד בכל הקשור לזכויות החרדים בעיר שהייתה פעם אדומה. אך מה שעמד לו לרועץ הוא חשד (לא נכון, לדברי גורמים חרדיים בעיר), לפיו לא תמך בבחירות המוניציפליות האחרונות בהצבעה ליהב לראשות העיר.

מאז זרמו הרבה מים עכורים בין השניים (וגם בנחל הקישון), בעוד הציבור החסידי המתגורר בעיר, ובראשם חסידי גור, מעדיף שלא להתערב בעימות.

תמונה כמו זו של קבוצה חרדית-ליטאית בלשכת יהב יכולה לשרת אותו ואת יח”צניו בציבור החרדי, כדי להציג תמונה אידיאלית של פסטורליה. תמונת ניצחון, אם תירצו.

למרות שלא כך הוא הדבר.

בין המשתתפים שהצטופפו סביב השולחן בלשכת ראש העיר היו יו”ר ‘עזר מציון’, הרב חנניה צ’ולק, ופעילים מהארגון.

מדוע הגיעו?

בירור מעלה, כי הפגישה התקיימה בלית ברירה, כפי שהגדיר זאת אחד המשתתפים, וכדי לדאוג לאינטרסים של ‘עזר מציון’, העומד לחנוך ביום שלישי השבוע סניף בחיפה – מתוך כוונה שראש העיר יהיה אורח הכבוד באירוע הפתיחה החגיגי.

הנה הפרטים:  נדיב בשם פרג’ון מטורונטו, יליד חיפה במקור, התורם רבות מממונו לעיר, החליט לתרום גם להקמת סניף של ‘עזר מציון’.

הסניף ימוקם בבניין ברחוב הרצל, שבקומותיו העליונות נפתח בתחילת שנת הלימודים בית הספר של בנות חסידות בעלזא (בעבר סוקר בחרדים10 המאבק המשפטי שניהלה בעלזא מול העירייה על המקום – מאבק בו הפסיד יהב בשלוש ערכאות). במשך למעלה מ-30 שנה המבנה היה נטוש, וכעת הנדיב ממימן את עלות שיפוץ הקומה התחתונה, פלוס תשלום דמי שכירות לעשר השנים הבאות.

כבר לפני כחמש שנים ניסו גורמים לדחוף להקמת סניף ל’עזר מציון’ בחיפה, כשהם מבקשים לקבל מקלט או מבנה נטוש – ללא הצלחה מול ראש העיר. באותם ימים עדיין שרר שלום בין יהב וכל החוגים החרדים בחיפה.

כעת, משהצליחו להקים את הסניף, היעד הבא היה להגיע לפגישה בלשכת ראש העיר, לפייס את יהב ולהזמין אותו לאירוע, ולו רק משום כבוד לתורם.

מנהל הסניף חתם שלא יתערב בפוליטיקה (ולמה בעצם יתערב? הרי מדובר בארגון עזרה וסיוע), ולדברי גורמים המעורים במתרחש היו שהציעו להוציא את האירוע מהבניין ברחוב הרצל, בו ממוקם בית הספר של בעלזא ולהעבירו לאולם אחר בעיר – וכך אכן נעשה.

האירוע יתקיים באולם במלון גרנד הוטל, שכן ראש העיר מסרב להגיע לבניין שעמד בעין הסערה ותחת מאבק משפטי.

גורמים בלשכת ראש העיר אמרו לחרדים10: “באו להזמין את ראש העיר להיות אורח הכבוד באירוע שהארגון עושה בחיפה. הטקס מחולק לשני חלקים. בבוקר יש קביעת מזוזה בסניף, ושעה אחר כך אירוע במלון. יונה ישתתף רק בחלק השני. מלכתחילה הוא קיבל הזמנה רק לאירוע במלון”.

הגורמים מוסיפים ואומרים: “בכל מקרה ‘עזר מציון’ הצהירו שהם לא גוף פוליטי. בזכות זה הם זוכים לשיתוף פעולה גם עם צה”ל. יונה יהב התחייב לעזור להם בכל פניה שיבקשו, לשלב אותם במערך החירום העירוני, לקשר אותם עם מערך העובדים הסוציאלים של העירייה ועוד”.

פנייה של חרדים10 לגורמים ב’דגל’ בעיר נענתה באי תגובה. אחרי הכול, גם שם מבינים את הצורך בהקמת סניף ‘עזר מציון’, ויודעים מה הם האילוצים, גם אם היו מעדיפים לדלג על פגישה מתוקשרת, שיש בה משום נראות של ‘חיבוק’ לראש העיר – גם אם לא באמת כך הם הדברים.

צריך לזכור שמאחורי הקלעים נערכים בעיר חיפה כל העת ניסיונות לגייס מועמדים אלטרנטיביים שיתמודדו מול יהב, לקראת הבחירות הבאות, והשאלה הראשונה שכל אחד מהם שואל היא: מה לגבי התמיכה החרדית? תמונות מן הסוג הזה, כך טוענים גורמים חרדים, עלולות או עשויות (תלוי את מי שואלים) לצנן את ההתלהבות להציג אלטרנטיבה.

אז סניף של ‘עזר מציון’ יקום, תמונות חגיגיות יפוזרו, אבל מאות תלמידי בית הספר ‘נתיבות משה’ בקרית שמואל, הנאבקים מאז תחילת השנה לקבל קורת גג הולמת,  ימשיכו ללמוד מתוך מצוקה ובתת-תנאים.

ארגון חסד ‘על חשבון’ הילדים? גם אם יש מי שכועסים, לא תמצאו ציטוטים שלהם על כך.

עם זאת, נשאר רק לדמיין מה היה קורה אם ראשי ‘עזר מציון’ היו נפגשים עם ראש העיר ערד, הנמצא בימים אלו במאבק מתוקשר מול חסידות גור.

מ’עזר מציון’ לא התקבלה תגובה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק בגלל אלפר
    27/03/2017 09:07
    חיפאי
  1. אם ילדי בית הספר בקרית שמואל סובלים – זה רק בגלל שאדון אלפר הוא הפטרון שלהם. יתכבד ויזוז – הענינים יסתדרו. חבל על הסבל המיותר הזה!

  2. מה אתם משרבבים ארגון חשוב כמו עזר מציון לתוך הפוליטיקה המצחינה של חיפה.
    27/03/2017 14:45
    חיפאי
  3. עזר מציון קיבל תרומה מאדם שהוא חיפאי במקור וחבר אישי של ראש העיר למטרת פתיחת המרכז הצפוני של חסד נטו.
    מן הראוי שעזר מציון יכבדו את התורם וילכו להזמין את ראש העיר לפתיחת הסניף המחוזי שממוקם בעירו.
    דבר שמקובל בכל עיר ועיר ובכל ארגון וארגון ובוודאי במצב שבו ראש העיר הוא חבר אישי של התורם.
    אגודת עזר מציון מעולם לא התערבה בפוליטיקה ולא הפלתה בין חרדים לחילונים גברים ונשים יהודים ושאינם יהודים.
    כל ניסיון להשמיץ את האגודה או את היו”ר בנושאים פוליטיים נדון מראש לכישלון.

  4. כתבה זולה וחסרת בשר אמיתי
    29/03/2017 04:53
    אברהם בורודיאנסקי
  5. כאדם המכיר היטב את המתחולל בחיפה ומעריץ של מיכי אלפר ודגל התורה בכלל, צר לי לאכזב את גברת שרי רוט בנתון נורא פשוט, גם יונה יהב, וגם יונה אלפר, וגם התלמוד תורה בקרית שמואל, וגם עסקני גור וגם דגל התורה, וש”ס, ושינוי , וכולם כולם, הבינו משהו שאת כנראה לא הבנת או מנסה לא להבין, שכשיש חולה סרטן במשפחה שצריך תמיכה מקצועית לו ולמשפחתו או אשה צעירה שזה לה ולמשפחתה, או התמוטטות נפשית שעלולה לקבור תחתה משפחה שלמה, וכל מחלה אחרת הצריכה סיוע, אז כל הפוליטיקה זזה לצד, והבריאות זה ההתחלה ובראש, הכתבה הזו היא מוכרת אידיאל מפתח של תמיכה בעת מחלה, בהיותנו בני אדם בכלל ויהודים בפרט , תמורת רייטינג של אתר וכתבה, הכתבה הזו היא זולה וחסרת הגיון, הרי כולם מבינים שעזר מציון בצפון (גם בקרית אתא ורכסים שיעזור לקרוביך אם ושלא יצטרכו) זו חובת השעה מאין כמותה, זה פיקוח נפש של ממש, אז חסר לך ממה לעשות פוליטיקה, נפלת על המעשה הכי חשוב שנעשה בחיפה ובצפון בכלל מאז כיבושה בידי מדינת ישראל, תעשי חושבים עם עצמך האם לא מכרת אידיאל בעד פפוליטיקה זולה. אשמח שדברי אלו באמת יעל לתגובות כלשונם ולא תסננו אותם