לראשונה מאז האישפוז: הגראי”ל חתם על הקריאה נגד ‘רישום איזורי’ באלעד

ביומונים החרדים תתפרסם הבוקר הקריאה של גדולי ישראל נגד הרישום האזורי בסמינרים בעיר אלעד • זו הפעם הראשונה שראש הישיבה הגראיל שטיינמן מביע את דעתו בכתב על שאלה ציבורית - מאז אושפז במעיני הישועה ושב לביתו
יוסף גרינבוים
כ"ה אדר התשע"ז / 23.03.2017 21:38

הקרב על הרישום האזורי בסמינרים בעיר אלעד: כפי שדווח אתמול בחרדים10, הבוקר (שישי) צפויה להתפרסם ביומונים החרדים הקריאה של גדולי ישראל נגד הרישום האזורי –  זאת כנגד פסיקת בית המשפט שחייבה את העירייה לבצע רישום איזורי בסמינרים כבר לקראת שנת הלימודים הבאה תשע”ח.

על הקריאה חתם הערב גם מרן ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן.

זו הפעם הראשונה שראש הישיבה מביע את דעתו בכתב על שאלה ציבורית – מאז אושפז במרכז הרפואי ‘מעיני הישועה’ ושב לביתו שברחוב חזון איש 5 בבני ברק.

במכתב נאמר:

“אל ציבור יראי ה׳ בעיר אלעד

ידוע מקדמת דנא הנזק החינוכי העלול להיגרם לתלמידות מרישום אזורי לתיכונים.

לכן הננו מגלים דעתנו בזה כי אין להורים לרשום את בנותינו לתיכונים שהרישום בהם הוא רישום אזורי”.

על המכתב חתמו לצד הגראי”ל – הגרי”ג אדלשטיין, הגר”ח קנייבסקי, ראש ישיבת סלבודקה הגרמ”ה הירש, האדמו”ר מויז’ניץ, האדמו”ר מצאנז והאדמו”ר מסלונים.

מכתב נגד רישום איזורי

כפי שדווח אתמול בחרדים10, הגרי”ג איידלשטיין והגרמ”ה הירש הורו לראש עיריית אלעד לפרסם מודעה על ‘הרישום האזורי’ ובכך להימנע מביזיון בית משפט. המודעה פורסמה היום מטעם הלשכה המשפטית של העירייה, ובישרה על הרישום אזורי בסמינרים בעיר.

הצעד התבצע לאחר שלפני יותר משבועיים הורה על כך בית משפט המחוזי בירושלים.

השופטת נאוה בן אור קבעה כי על עיריית אלעד לפרסם באופן מיידי בעיתונות ובלוחות המודעות הודעה בזה הנוסח:

“החלוקה לשיבוץ תלמידות בסמינרים לבוגרות בית יעקב תהיה חלוקה אזורית. תלמידות מבית הספר בית יעקב באזור העליון באלעד יתקבלו לסמינר ‘דרכי חנה’. כלומר, הסמינר ‘דרכי חנה’ יהיה מוזן מתלמידות בית הספר בית יעקב באזור העליון באלעד.

“תלמידות מבית הספר בית יעקב האזור התחתון באלעד יתקבלו לסמינר ‘לדעת חכמה’. כלומר הסמינר ‘לדעת חכמה’ יהיה מוזן מתלמידות בית הספר בית יעקב באזור התחתון של העיר”.

למרות פירסום המודעה של הלשכה המשפטית,  ההערכה היא כי ההורים יתנהלו לפי קריאת גדולי ישראל נגד רישום אזורי – וכך לא יתבצעו שינויים ברישום שכבר בוצע.

“אין כאן שינוי משמעותי אמיתי”, אומר גורם חינוכי בעיר. “בשורה התחתונה התוצאה תהיה אותו דבר כמו ברישום שכבר בוצע”.

אלעד

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות