גפני: חשבו שאם יתנו כסף לישיבות, אני אעביר להתנחלויות. לא העברתי

יו"ר ועדת הכספים הביע את תמיכתו בקיבוצים • העריך: "לא יהיו בחירות; לאף אחד במערכת הפוליטית אין אינטרס • איתן כבל: "אין משהו הגיוני בממשלה הזו"
אריה ריבקינד
כ"ה אדר התשע"ז / 23.03.2017 15:10

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, העריך הבוקר (חמישי) בדברים שנשא בוועידה הכלכלית השנתית של הקיבוצים והמושבים שעורכת BDO זיו האפט, כי המערכת הפוליטית בישראל אינה הולכת לקראת בחירות.

“אני מעריך שלא יתקיימו בחירות בזמן הקרוב, לאף אחד במערכת הפוליטית אין אינטרס בכך”, אמר גפני.

גפני הביע את תמיכתו בקיבוצים: “המציאות שבה הקיבוצים מקבלים מכה אחר מכה מבחינה כלכלית ואין מי שיהדוף את המכות האלו היא דבר חמור. החברה הישראלית לא יכולה להרשות את המציאות בה ישראלים נמצאים בחבלי ארץ שונים, והמקומות האלו לא יהיו מיושבים על ידי תושבים אם לא ישתלם להם כלכלית להיות שם. זו חשיבות עליונה”.

בהתייחס להעברות הכספים להתנחלויות, ציין יו”ר דגל התורה: “לא העברתי עדיין כסף להתנחלויות ואולי אעביר אם הם יעמדו בתנאים להעברות תקציביות שקופות וחברי הוועדה יידעו למה עובר הכסף ומדוע הוא לא בתכנית התקציבית.

“כולם היו בטוחים שאם יעבור כסף לישיבות אני אעביר להתנחלויות, אבל אנחנו נמצאים בדור אחר שדורש שקיפות”.

ח”כ איתן כבל, יו”ר ועדת הכלכלה,  מתח ביקורת על תפקוד הממשלה: “אין משהו הגיוני בממשלה הזו. כל מה שהיה לא הגיוני אתמול בממשלה הזו הוא היום נקודת מוצא ללא הגיוני הבא מחר. אני לא אוהב לזרוק ביצים על הבית ממנו אני בא אבל מדובר בכנסת קשה ובעייתית עם עמדות שחלקן מאוד חשוכות, שהממשלה לא מאזנת וראש הממשלה הוא ראש וראשון לכל ההזיה הזו.”
כבל הודיע למאות אנשי ההתיישבות שהגיעו לכנס, כי לאחר הפגרה תערוך ועדת הכלכלה שימוע בכל מה שקשור ליוקר המחיה הכרוך בפערי התיווך בחקלאות.

לדברי כבל, “גם אם לא נמצא פתרון לבעיית יוקר המחיה, צריך לראות איך זה קורה שמגדל הפטם נמצא בתחתית שרשרת המזון וכשעוף יוצא ממנו – המחירים מזנקים. איך זה שאנחנו כל הזמן מתנפלים על החקלאים, אבל אף אחד לא באמת מנסה להתמודד עם החלק שבין החקלאי לצרכן, וכשהפטם מגיע למרכולים ולקצביות המחירים לעיתים הם בשמיים”.

רו”ח שחר זיו, שותף מנהל ב-BDO הציג את תפיסת העיר החכמה וכיצד ניתן להפוך קהילות התיישבות לחכמות. לדברי זיו, “יש מקום ליישום חדשנות עירונית בקהילה הקיבוצית שתאפשר ייעול תהליכים בחקלאות ובניהול הקהילה תוך שיפור איכות החיים של התושבים”.

מנהל רשות המיסים, רו”ח משה אשר פירט את מודל חוק המיסוי החדש על הקיבוצים, וציין: “אומרים שחוק ההסדרים לא טוב, אבל דווקא בחוק הזה הגענו להסכמות עם הקיבוצים. היינו חייבים ליצור שינוי בחקיקת המס על הקיבוצים שהיתה חקיקה ישנה ולא עדכנית למצב החדש. אני שמח שעמדנו בדרישה של מזכ”ל התנועה וצוותו שלא לפגוע במרקם האידיאולוגי עליו בנויים וחיים הקיבוצים וחבריהם. אנחנו לא נגד קיבוצים – נהפכו, מכירים הערך שלהם, אך צריך לגבות מיסים בצורה שוויונית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גפני רשע ושוטה
    25/03/2017 22:24
    יעקב
  1. העיקר לעשות נזק לציבור החרדי, אני כבר מעדיף את המחבלים.