החזן צבי וייס מציג: ‘אוצר’ מניגוניו של רבי בן-ציון שנקר ז”ל

יוני גרין
|
כ"ה אדר התשע"ז / 23.03.2017 20:29
לחניו של רבי בן-ציון שנקר, שירת הנשמה המיוחדת של צבי וייס, ועיבודיו של ריימונד גולדשטיין הם חוט משולש היוצר יחדיו “אוצר” נפלא של ניגונים מיוחדים ובלתי מוכרים של שנקר • האזינו

רבי בן-ציון שנקר ז”ל, בעל-המנגן בחצר הקודש מודז’יץ, הסתלק לבית-עולמו לפני חודשים ספורים, כשהוא מותיר אחריו לחנים וניגונים רבים, חלקם מפורסמים יותר כדוגמת אשת-חיל, מזמור לדוד, ליהודים, המבדיל, ישיש, ועוד.

“אוצר” – הוא שמו של פרויקט חדש, השם לעצמו למטרה לשמר ולפרסם את ניגוניו של ר’ בן-ציון שנקר ז”ל שפורסמו, אם בכלל, אך ורק בסביבתו הקרובה ובחצר-הקודש מודז’יץ, ורובם ככולם כלל אינם מוכרים לציבור.

הסולן בפרויקט המיוחד הוא צבי וייס, חזן מוכשר ומצליח. הוא ליקט 11 לחנים מתוך מאות רבות של לחנים ואלפי דפי-תווים מקוריים של שנקר, אותם קיבל מיד-ימינו של שנקר – הרה”ח רבי אברהם בקנרוט.

את העיבודים המיוחדים באלבום זה כתב מאסטרו ריימונד גולדשטיין. “מוזיקאי ענק עם נשמה חסידית”, כך הגדירו ר’ בן-ציון שנקר ז”ל.

השירה והנגנים הוקלטו במקביל באולפני דניאל אלוני במושב ישעי ובשני אולפנים נוספים בארה”ב.

לחניו של ר’ בן-ציון שנקר, שירת הנשמה המיוחדת של צבי וייס, ועיבודיו של ריימונד גולדשטיין הם החוט המשולש היוצר יחדיו “אוצר” נפלא של ניגונים מיוחדים ובלתי מוכרים של שנקר.

עיבודים וניהול מוזיקלי: ריימונד גולדשטיין
הכוונה וסיוע: ר’ אברהם בקנרוט
נגנים: מיכאל לוקין | מריונה גודיה | אייזיק ליווה
מיקס ומאסטר: יעקב גורנשטיין | טונמייסטר: ישראל גטרר