נחשף: בן 19 מאשקלון עמד מאחורי האיומים על מוסדות יהודיים בעולם

קשה להאמין: צעיר בעל אזרחות אמריקאית עם מחשב ואנטנת WI-FI, המתגורר באשקלון, הוא זה שהטריד משטרות ברחבי העולם • יחידת הסייבר של המשטרה הובילה למעצרו בתום חקירה בינלאומית
נוחי גולד
כ"ה אדר התשע"ז / 23.03.2017 14:37

סוף לאיומים על הטמנת פצצות במוסדות חינוך יהודיים בארצות הברית ובמדינות נוספות בעולם: יחידת הסייבר בלהב 433 עצרה הבוקר (חמישי), בתום חקירה סמויה, בשיתוף פעולה עם גורמי אכיפה בחו”ל, תושב אשקלון בן 19, בחשד לביצוע עבירות סחיטה באיומים ופרסום ידיעות כוזבות הגורמות פחד ובהלה ברחבי העולם.

מדובר בפרשה המכונה ביחידת הסייבר של המשטרה כ’פרשת 801′, אשר החלה במספר מדינות במקביל, בהן התקבלו עשרות שיחות איום – על המצאות לכאורה של מטען במקומות ציבוריים וחברות אזרחיות, מה שיצר בהלה והשבתה של פעילות תקינה באותם גופים, גרימת נזקים כלכליים משמעותיים והשלכות על הסדר הציבורי – לרבות פינוי בהול של אזרחים במספר אתרים ומוסדות ציבוריים בעולם, ואף הפסקת פעילות אווירית של חברת תעופה ונחיתות חירום.

לאחר שברוב המקרים הובילו העקבות מהעולם בסופו של דבר לישראל, יחידת הסייבר נכנסה לחקירה מאומצת במטרה לאתר את החשוד ולאסוף נגדו ראיות.

ההודעות הגיעו לטלפונים המרכזיים באותם מקומות, בכלל זה אוסטרליה , ניו זילנד, ארה”ב וכן על פי החשד גם בישראל, כשהצעיר משגר את ההודעות באמצעות מחשב שהחזיק בביתו ובסיוע אנטנת  WI-FI רבת עוצמה, המשדרת לטווחים עם כיסוי גדול, שנתלתה בחלון ביתו.

מעצר החשוד הבוקר, התאפשר בתום חקירה סמויה בינלאומית, בשיתוף פעולה של נציגי FBI שהגיעו ארצה וכן ארגוני משטרה נוספים מכל רחבי העולם.

החשוד השתמש באמצעים טכנולוגיים מתוחכמים כדי להסוות את הפעילות שלו, כשיחידת הסייבר ניסתה להתחקות והשתמשה באמצעים מתוחכמים כדי לאתר את מיקומו.  היום בוצע חיפוש בביתו במהלכו איתרו החוקרים מעבר לחלון ביתו אנטנת  WI-FI.

במשטרה מדגישים כי מספר רב של ארגוני משטרה ואכיפה בעולם פעלו בשיתוף פעולה מקצועי עם משטרת ישראל, דבר שאפשר ניהול חקירה מורכבת החוצה גבולות ומשלבת יכולות טכנולוגיות של כמה גופי אכיפה יחדיו.

הבוקר נעצר החשוד, ובתום חיפוש ותפיסת אמצעים טכנולוגים שהיו ברשותו, הובא לחקירה במשרדי היחידה. יחד עם הצעיר עוכב לחקירה גם אביו.

בית המשפט האריך את מעצרו של הצעיר עד 30.3.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות