ארה”ב ביקשה ליצור מכסות בנייה ולבנות רק ב’גושים’ ובמזרח ירושלים

השליח גרינבלט הציע לנתניהו בשבוע שעבר נוסחה שכללה הסכמה אמריקנית לבנייה במזרח ירושלים ובגושי ההתנחלויות - אבל בהיקפים שיתואמו בין המדינות, בעוד ישראל תסכים להקפאת הבנייה במה שהוגדר 'התנחלויות מבודדות'
יוני גרין
כ"ה אדר התשע"ז / 23.03.2017 00:18

השליח האמריקני של ממשל טראמפ למשאים ומתנים, ג’ייסון גרינבלט, שביקר בישראל בשבוע שעבר ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו להפסיק את הבנייה בישובים יהודים הממוקמים מחוץ לגושי ההתיישבות.

לפי דיווח בהארץ, גרינבלט הבהיר כי ממשל טראמפ מעוניין בהגבלה משמעותית של הבנייה בהתנחלויות, ואף הציע ליצור מכסות לבנייה – שיקבעו את מספר הבתים שייבנו בהתיישבות בכל שנה ושנה.

בנוסף, התבקש נתניהו להסכים להקפאת הבנייה במה שהוגדר ‘התנחלויות מבודדות’, ולבנות רק בתוך גושי ההתיישבות ובמזרח ירושלים – בנייה שהאמריקנים לא יתמכו בה פומבית, אבל יתנו לה הסכמה שקטה ואף התחייבות שלא לגנות אותה.

ראש הממשלה הבהיר לאמריקנים כי בהתייעצות עם הקבינט המדיני ביטחוני הוא החליט לדחות את הבקשה – ולבקש להציע הצעות לחלופות אחרות.

בנושא הזה דנו השבוע נציגיו של נתניהו, ראש הסגל יואב הורוביץ ושגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר, עם בכירים בממשל.

יצוין, כי טרם שהמריא לישראל מסין אמר נתניהו כי בשיחות של נציגיו בוושינגטון הושגו הבנות בין הצוותים הישראליים והאמריקניים בכל הקשור לסוגיית הבנייה בהתיישבות.

הוא הוסיף שיקבל עדכונים מדוייקים לאחר שהצוות ישוב לישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות