נתניהו לפני שהמריא לישראל: “התקדמות בשיחות עם האמריקנים על הבנייה ביו”ש”

נתניהו סיכם את הביקור של ארבעה ימים בסין: "המעצמה הגדירה את ישראל כשותפה לחדשנות - מעמד בלעדי לישראל. הדבר הזה פותח בפנינו אפשרויות גדולות מאוד"
יוני גרין
כ"ד אדר התשע"ז / 22.03.2017 15:47

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (רביעי)  בעת שעלה למטוס לקראת החזרה מסין לישראל – לשיחות עם האמריקנים על הבנייה ביישובי יהודה ושומרון.

“נרשמה התקדמות משמעותית בשיחות בנושא הבנייה בהתנחלויות”, אמר ראש הממשלה. “השיחות לא הסתיימו, אבל יש התקדמות שעליה נשמע משליחי כשאגיע לארץ”.

המשלחת של ראש הממשלה לוושינגטון, בראשות ראש הסגל יואב הורביץ והיועץ יונתן שכטר, מקיימת פגישות עם גורמי הממשל האמריקני במטרה להגיע להבנות בנושא הבנייה בהתנחלויות.

נתניהו סיים היום ביקור של ארבעה ימים בסין, במהלכו השתתף בפורום עסקי-כלכלי עם יותר מ-600 אנשי עסקים ישראלים וסינים.

“זה היה ביקור חשוב לא רק ליחסי סין וישראל, אלא גם לקידומה של כלכלתה של ישראל. סין היא מעצמה עולמית, ענקית, והיא החליטה לקשור קשר מיוחד עם מדינת ישראל למטרת חדשנות”.

לדבריו, סין הגדירה את ישראל כשותפה לחדשנות – מעמד בלעדי לישראל.

“הדבר הזה פותח בפנינו אפשרויות גדולות מאוד”, אמר נתניהו. “סיכמתי עם הנשיא שי, נשיא סין, על שורה של צעדים”.

אתמול, אחרי שנים של דיונים מול הממשל הסיני, נחתם הסכם המאפשר ייצוא מוצרי חלב ישראלים לסין.

על פי ההסכם שנחתם, הממשל הסיני מכיר ומאשר את הפיקוח הוטרינרי הישראלי על תעשיית החלב ויאפשר למחלבות ישראליות לייצא מוצרי חלב ישירות לסין.

המגעים בין משרד החקלאות לבין הממשל הסיני על ייצוא מוצרי חלב לסין, נמשכו כשבע שנים, ובשנה האחרונה חלה התקדמות עם שני ביקורים במשרד החקלאות של אנשי ממשל בכירים מסין, וביניהם סגן שר ראש הממשלה הסיני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות