מדים של אסיר, בלי ‘מהדרין’, וללא ספרים: סנקציות על סרבני גט בכלא

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה ושלישית החמרת הסנקציות כלפי סרבני גט שנשלחו לכלא - ונהנו עד היום משלל הטבות • מנהל בתי הדין הרבניים: "מטרת החוק היא להגביר את הלחץ על סרבני הגט הכלואים"
אריה ריבקינד
כ"ד אדר התשע"ז / 22.03.2017 14:47

הכנסת אישרה היום (רביעי) תיקונים בחוק בתי הדין הרבניים של יו”ר סיעת הבית היהודי ח”כ שולי מועלם רפאלי.

במסגרת החוק יורחבו הסמכויות של הדיינים להטלת סנקציות על סרבני הגט. סרבני הגט יחויבו ללבוש מדי אסיר, זאת בניגוד למצב כיום בו סרבן שנשלח לכלא על ידי בית הדין כאמצעי לחץ רשאי ללבוש בגדי אזרח.

בנוסף אושרו גם סנקציות דתיות כנגד סרבני גט והם לא יורשו לשהות באגף התורני של בית הכלא.

כמו כן יאסר עליהם ללמוד או להכניס לתא תכני לימוד, לרבות שיעורי תורה וספרי קודש. יתירה מזאת, הם לא יורשו גם לקבל ארוחות בכשרות מהודרת.

הנהלת בתי הדין הרבניים והגר”ד לאו תומכים גם הם בחוק, במטרה להעניק כלים נוספים שיסייעו להם במלחמתם למען נשים עגונות.

הצעת החוק מתבססת על המלצת בתי הדין, שהביע את התנגדותו להטבות כפי שמבואר בדברי ההסבר של החוק: “בין אפיקי הפעולה העומדים לרשות בתי הדין נחשב צו המאסר בכפייה לקיצוני מבין צווי ההגבלה, אולם גם מבין כתלי בית הכלא ישנם סרבני גט המעזים לדרוש הטבה בתנאיהם או לאמץ תנאים שייטיבו עימם במהלך תקופת מאסרם כדוגמת השתתפות במסגרות לימודיות שונות הקיימות בבתי המאסר, קבלת אוכל כשר למהדרין או שהייה באגף שומרי המצוות.”

לבתי הדין הרבניים יש סמכות לשלוח אדם למאסר בגין סירוב מתן גט, כאשר מפתחות היציאה מהכלא נמצאים בידי הסרבן עצמון, במידה ויבחר לשחרר את אשתו מעגינותה.

יחד עם זאת ישנם סרבנים שבוחרים לשבת בכלא מאשר לתת גט והחוק כיום מאפשר להם ליהנות משלל הטבות.

מנהל בתי הדין הרבניים, הרב שמעון יעקובי: “מטרת החוק היא להגביר את הלחץ על סרבני הגט הכלואים. זהו צעד משמעותי נוסף במאבק בתי הדין הרבניים כנגד סרבני הגט. ברכות לח”כ מועלם על השלמת החקיקה.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קיצוני
    22/03/2017 17:01
    בלהות
  1. את האסירים החרדים צריך לרמוס ולשבור עד שירדו מדתם אבל לאסירים הלאומניים צריך לתת שיקום לימודים ותנאים אולמים שפעם יצאו מכותלי הכלא יוכלו להשיג את מבוקשם ביתר כחמה ותבונה ועל חשבון העם כולו מכספי המסים