סקר: 55% אינם מעוניינים בבחירות • בוז’י הרצוג קורס ויעלון פשוט נעלם

לו היו מתקיימים היום בחירות: מפלגת הליכוד הייתה מקבלת 24 מנדטים בלבד, בעוד יש עתיד הייתה מקבלת 26 • החרדיות שומרות על המנדטים, בוז'י הרצוג קורס, ירידה גם כחלון • רוב הציבור לא מעוניין בהקדמת בחירות
יוני גרין
כ"ד אדר התשע"ז / 22.03.2017 10:23

מסקר מנדטים של מכון מאגר מוחות שמתפרסם הבוקר (רביעי) אצל ניסים משעל,דרור רפאל וספי עובדיה ברדיו 103FM עולה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד של בנימין נתניהו הייתה מקבלת 24 מנדטים בלבד, ירידה של שישה מנדטים מהכנסת הנוכחית, ואילו מפלגה חדשה בראשות שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון לא עוברת את אחוז החסימה.

שר הביטחון לשעבר מתנדנד עם שלושה מנדטים בלבד, בעוד נדרשים ארבעה מנדטים לפחות על מנת לעבור את אחוז החסימה.

עוד עולה מהסקר, כי מפלגת יש עתיד הייתה מקבלת 26 מנדטים – זינוק של 15 מנדטים מהכנסת הנוכחית, והבית היהודי הייתה מקבלת 13 מנדטים. הרשימה המשותפת נותרת עם 13 מנדטים.

מפלגת המחנה הציוני של יצחק הרצוג מתרסקת, כמו בכל הסקרים, ומקבלת 11 מנדטים בלבד לעומת 24 שקיבלה בבחירות.

ישראל ביתנו עולה במנדט אחד לשבעה, ש”ס נשארת עם שבעה מנדטים, מפלגת כולנו של שר האוצר משה כחלון יורדת מעשרה לשישה, יהדות התורה נותרת עם שישה ומרצ על גבול החסימה עם ארבעה.

מסקנה חשובה שעולה מנתוני הסקר היא שהמשבר הקואליציוני סביב תאגיד השידור הציבורי לא משפיע בצורה דרמטית על הרכבת קואליציה חדשה.

נתון חשוב נוסף שעלה מהסקר הוא שרוב הציבור, 55%, אינם מעוניינים בהקדמת הבחירות כרגע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ארבע מנדטים?
    22/03/2017 13:35
    דניאל
  1. “נדרשים ארבעה מנדטים לפחות על מנת לעבור את אחוז החסימה.”
    יש כאן שגיאה.
    אחוז החסימה עומד על 3.25%. 3.25% של מאה ועשרים מקומות בכנסת הינו 3.9, לא 4. זאת אומרת שמפלגה שמקבלת יותר מ-3.25% מן הקולות אך פחות מ-3.33% (שזה באמת שווה ל-4) יכולה להיכנס לכנסת עם רק שלוש מנדטים. רוב הסיכויים שהיא תקבל מנדט רביעי כשמחלקים את המנדטים המיותרים תחת חוק באדר-עופר, אך זה לא הכרחי.
    ראינו את זה בבחירות הקודמות לקודמות, כשכל התקשורת טענה כי אחוז החסמה (שעמדה אז על 2%) שווה ל-3 מנדטים, והייתה מבוכה כשקדימה נכנסה עם רק 2.

    בלינק המצורף יש שני סצנריות להדגים את העיקרון. האחד פשטני, עם רק שתי מפלגות ומעט מצביעים, בהם מפלגה אחת מקבלת 3 מנדטים והשנייה מקבלת 117. השני מדגים את הבחירות האחרונות, אך מוסיפה מספיק קולות למפלגת “יחד” לעבור את אחוז החסימה (יוצא שזה בא על חשבון מנדט אחד לליכוד, המחנ”צ, וכולנו), ומשחקת עם מספר הקולות לכל מפלגה לוודא שיחד לא תקבל את המנדט הרביעי.

    https://drive.google.com/uc?export=download&id=0B_-9LT-D7RH0MU9pMXRwUnExUFE