טסים דרך טורקיה לניו יורק? בגלל חשש מפצצות – המחשב במזוודה

בעקבות ההנחיות החדשות של רשויות הביטחון בארצות הברית, רשות שדות התעופה פרסמה הודעת הבהרה:"לנוסעים ליעדים בארה"ב בטיסות מעבר דרך טורקיה וירדן, לא ניתן יהיה להעלות כל מכשיר אלקטרוני או חשמלי הגדול מטלפון סלולארי או חכם בכבודת היד"
חיים טוויל
כ"ג אדר התשע"ז / 21.03.2017 21:37

לאחר שארצות הברית פרסמה הנחיות בטיחות מחמירות לטיסות ישירות משתיים עשרה מדינות מוסלמיות, פרסמה הערב (שלישי) רשות שדות התעופה הישראלית הבהרה לנוסעים הישראלים לארה”ב.

על פי המדיניות החדשה, נוסעים הממריאים לארה”ב מהמדינות סעודיה, ירדן, טורקיה, איחוד האמירויות, מצרים קטאר ובחריין ידרשו להשאיר את המחשבים במטען המוטס בתא המטען.

בהודעת רשות שדות התעופה נאמר: “בעקבות ההודעה של הרשויות בארצות הברית, רשות שדות התעופה מבקשת להבהיר כי לנוסעים בטיסות מעבר דרך טורקיה וירדן לא ניתן יהיה להעלות כל מכשיר אלקטרוני או חשמלי הגדול מטלפון סלולארי או חכם בכבודת היד, לטיסות המגיעות ליעדים השונים בארה”ב”.

רשות שדות התעופה הדגישה כי אין שינוי בהנחיות להטסת ציוד בכבודה הנשלחת לבטן המטוס.

“רשות שדות התעופה מקיימת קשר רצוף עם הרשויות בארצות הברית ובמידה ויהיה שינוי נעדכן את הציבור. אנו קוראים לציבור הנוסעים בטיסות מעבר לארצות הברית לבדוק בחברת התעופה אם קיימות הנחיות לגבי כבודת היד”, נאמר עוד בהודעה.

בתוך כך, ממשלת בריטניה הודיעה כי גם היא מצטרפת לתקן הבטיחותי החדש, ואף הוציאה הנחיות בטיחותיות חדשות ומחמירות יותר עבור שש מדינות מוסלמיות.

“לדעתנו הצעדים הללו נחוצים ופרופורציונליים כדי לשמור על בטיחות הנוסעים”, אמר הדובר של ראשת ממשלת בריטניה תזה מיי.

על פי ההנחיות החדשות, נוסעים שיטוסו לאי הבריטי מלבנון, טורקיה, ירדן, מצרים, תוניסיה וערב הסעודית, לא יורשו לשאת עמם מכשירים אלקטרוניים בעת העלייה למטוס.

בין המכשירים האסורים: טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים וטאבלטים שמידותיהם גדולות מ-16 ס”מ אורך, 9.3 ס”מ רוחב, ועומק של 1.5 ס”מ. כל הנוסעים שיבקשו לטוס עם המכשירים הללו יאלצו לשלוח אותם בכבודה שבבטן המטוס.

מוקדם יותר פרסמה חברת התעופה טורקיש איירליינס, אחת מחברות התעופה שהנחיות הבטיחות בעבודה עמה הוחמרו בעקבות התקנות החדשים, כי היא תיישם את הדרישות.

“בעקבות ההצהרה האחרונה שקיבלנו מהרשויות (המודאגות), אנו בטורקיש איירליינס מבקשים ליידע את כל הנוסעים כי לא ניתן יהיה לעלות כל מכשיר אלקטרוני או חשמלי הגדול מטלפון סלולארי או חכם (מלבד מכשירים רפואיים) על טיסותינו המגיעות ליעדים השונים בארה״ב”. עוד הוסיפה החברה כי “עם זאת, ניתן יהיה להעביר בקלות מכשירים אלו ככבודה בבטן המטוס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות