הפיתרון להפגנות ‘הפלג הירושלמי’ ולריקודים ברחובות הוא כזה פשוט

לבני זוסמן, יהודי עובד לפרנסתו נמאס משיבוש החיים ומהריקודים ברחובות של הצעירים ממחנה 'הפלג הירושלמי' • הוא תומך בזכות הקיום של הקבוצה, גם בעיתון ובמפלגה • אבל כדי לחסל את שיבוש החיים הוא מציע: שלחו להם פקחים לישיבות
בני זוסמן, חרדים 10
כ"ג אדר התשע"ז / 21.03.2017 15:44

אינני רגיל לפרסם טורים פרי עטי על במות ציבוריות כל-כך גדולות, ולמרות זאת אני חש שהשעה בה אנו נמצאים לא מאפשרת גם ל’אנשים רגילים’ כמוני להישאר ספונים בביתם ולא להביע את זעקתם.

בשבועות ובחודשים האחרונים שוטפים צעירים חרדים – מפגיני ‘הפלג הירושלמי’ – את כבישי הארץ, הופכים את חיינו לסיוט, ובעיקר מציגים אותנו, החרדים הרגילים, באור שבו לא היינו רוצים להיראות.

אין לי, ואני מניח שגם לרבים מן המחנה עליו אני נמנע, מאום נגד אנשי ‘הפלג’. מדובר באנשים יראים שמעוניינים להתאגד סביב רעיון וסביב רבנים – וזה דבר לגיטימי.

אני גם חושב שטוב שיהיו זרמים שונים. לעיתים הדבר אפילו בריא. גם נציגים בעירייה ובכנסת מטעמם הוא דבר חשוב.

אבל כל עוד לא מגיע הדבר על חשבוני. על חשבון ילדי.

מותר לאנשים להתאגד, להאמין ברעיון, להציג אותו ולהיאבק עבורו. אולם לא ניתן לקחת מדינה שלמה, כמו גם ציבור חרדי ענק, כבן ערובה.

אינננו יכולים להגיע לעבודה, עשרות אלפי אזרחים נתקעים בפקקים, הילדים מאחרים למוסדות הלימוד, והשירים והריקודים של המפגינים ברחובות מציגים אותנו כאנשים שמאמינים בדרך הזו – הפגנה והתעמתות עם שוטרים.

אנחנו לא כאלו, ולא מוכנים שיהפכו אותנו לכאלו.

אז המפגינים יוצאים לרקוד ברחובות ולשבש את התנועה, ונדמה ששום היגיון וטיעון רציונאלי לא מגיע אל אוזניהם.

הם לא מוכנים להקשיב, ואי אפשר להידבר איתם. הם עסוקים במלחמה הקדושה שלהם, והחיים המשתבשים לא ממש מפריעים להם.

מה אנחנו כן יכולים לעשות?

הרעיון אותו אני מבקש להציג פשוט מאד.

שליחת פקחים אל הישיבות והכוללים שלהם בשעת ההפגנות. כאשר נציגי השלטון הפורמליים, יבקרו במוסדות הממומנים על ידי המדינה, מכספי המיסים שלי ושלכם, ויראו כי הם מרוקנים, וכי התלמידיהם יצאו לרחובות, הם ימליצו באופן מיידי על עצירת התקציב למוסדות.

לא תהיה להם ברירה – אחרי הכל התלמידים לא נמצאים במוסד.

אז, אני מרשה לעצמי לנחש, יחזרו מהר מאד מפגינים הצעירים אל ספסלי הישיבה, הרחובות יתרוקנו, והמאבק, הצודק מבחינתם, יחזור להיות שפוי ותקני.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד לעם ישראל
    21/03/2017 16:18
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כן כן: גם אני עברתי אתמול שם בפקקים הארוכים ממש בלי סוף בצומת גנות בדרך לפגישה דחופה, וראיתי אם אותם מפגינים שעומדים ועדיין רוקדים, הם לא מתייאשים כלל וכלל, וניכר על עיניהם לרוב הצעירות שהם לא מתכוננים להתפשר על זה בשום פנים ואופן, הם עדיין נראים מלאי חיות ומרץ, כאומרים – כל זמן שהבן של הרב פטרוב יושב אתם גם תשבו באוטו בפקק.

    ואת האמת הפעם בכלל לא כעסתי עליהם, יש להם דבר לתלות בו שלדעתם הוא רוחני, והם ילחמו עליו, אך כן כעסתי על המשטרה האכזרים- יאל’ה נמאסתם? תשחררו אותו כבר,מה יצא לכם מכל זה? עוד אחד שיושב עשרים יום ואח”כ חוזר כגיבור המחנה ומתקבל בתהלוכות ענק ששוב יגרמו לפקקים ארוכי טווח.

    למה אתם [המשטרה] גורמים לנו את כל הפקקים הארוכים האלו יום יום, שאחזור שעתיים יותר מאוחר לביתי ולילדיי? בגלל איזה טפשות ורוח שטות שנכנס לכם להוכיח להם שאתם חזקים.. מה כולנו אשמים????? “רדו מהעץ”.

  2. מר זוסמן הינך טועה
    21/03/2017 16:19
    מוצ'צ'ו
  3. כנופיות שערי חיסדבאללה&מחללות התורה לא איכפת להם שהמדינה תעצור להם תקציבים, אדרבה, זה יגביר עבורם את התרומות מהיהדות הקיצונית בארה”ב וכיו”ב ( המזוהים עם סאטמר ושות’ ).
    אל פחד, שערי הגהינום פתוחים לרווחה לקלוט אותם בהמוניהם בפרט עקב הנזקים הטרדה וכיו”ב שהם גורמים לחפים מפשע.

  4. תומך לחלוטין בהצעתך
    21/03/2017 20:37
    חרדי
  5. תומך לחלוטין בהצעתך, אולם אני חולק על עמדתך כי הם קבוצה לגיטימית, הם קבוצה סהרורית הפוגעת בגדולי הדור.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   23/03/2017 16:21

      “גדולי הדור” זה מושג סובייקטיבי.

  6. זוסמן היצירתי
    21/03/2017 22:11
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. הייתי אומר מה שאני חושב עליך זוסמן, אבל חבל ללכלך לשון
    תגיד להם עוד איך להוציא בחורים מישיבות לאקדמיה, איך לטמא אותם הכי מועיל באינטרנט – תהיה יועץ חינמי שלהם, הא?