ראש המוסד: “איראן האיום המרכזי, כל עוד משטר האייתוללות קיים”

ראש המוסד יוסי כהן: "המזרח התיכון הוא המגרש הביתי שלנו ולכן צריכים להיות מעורים באזור כולו. צריך לייצר בריתות, לזהות אינטרסים משותפים עם עמיתים וגם אויבים בהיבט מסוים" • הרמטכ"ל: "חיזבאללה הוא האתגר הראשון במעלה של צה"ל"
חיים טוויל
כ"ג אדר התשע"ז / 21.03.2017 12:27

ראש המוסד, יוסי כהן התייחס הבוקר (שלישי) בכנס שערך לזכרו של מאיר דגן ז”ל, ראש המוסד לשעבר שנפטר לפני שנה, למצב של ישראל מול איראן וטען: “כל עוד המשטר הנוכחי קיים, עם הסכם הגרעין או בלעדיו, איראן תמשיך להוות האיום המרכזי על ישראל”.

לדבריו, “האביב הערבי הפך לחורף קודר. יש מדינות שהתפוררו ויש כאלה שמתפוררות עדיין – עיראק, לוב, סוריה. איראן מנסה להשפיע ולהוות גורם מעצב במזה”ת. שיטות הפעולה של המדינה משתנה בהתאם לאילוצים, אבל המגמה והכוונה נותרה בעינה. כל עוד משטר האייתוללות קיים, עם הסכם הגרעין ובלעדיו, איראן תהיה אתגר ראשון במעלה עבור המערכת הביטחונית ועבור המוסד”.

בכנס שנערך במכללת נתניה, בהשתתפות בכירים במערכת הביטחון, בהם גם הרמטכ”ל גדי איזנקוט, התייחס כהן גם לזירות האחרות סביב ישראל ואמר: “מערכת הביטחון צריכה להתמקד באויבים באזורנו, ללמוד אותם, להכירם לעומק, להכריע אותם כאשר הדבר יידרש והוא יידרש”.

לדבריו, “המזרח התיכון הוא המגרש הביתי שלנו ולכן צריכים להיות מעורים באזור כולו. צריך לייצר בריתות, לזהות אינטרסים משותפים עם עמיתים וגם אויבים בהיבט מסוים”.

מוקדם יותר, באותו כנס, טען הרמטכ”ל כי דווקא חיזבאללה הוא האתגר החשוב ביותר של צה”ל. “חיזבאללה הוא האתגר הראשון במעלה של צה”ל”, אמר אייזנקוט והוסיף כי בצבא עוקבים אחר “שימוש באמצעים כימיים-טקטיים באופן קבוע בלחימה בסוריה”.

לגבי המצב בגבול הצפון אמר הרמטכ”ל: “אנחנו מצליחים לשמר את הגבול כגבול שקט, לעמוד על האינטרסים שלנו בזירה הצפונית ולמנוע התעצמות טרור ונשק מתקדם ממי שלא צריך להתעצם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות