מנהיג הפלג קורא במכתב להשתתף ב”עצרת מחאה” עם ‘העדה החרדית’

מנהיג 'הפלג הירושלמי', הגר"ש אוירבך, קורא במכתב מיוחד: לצאת ולהשתתף בעצרת מחאה שתיערך בימים הקרובים, בשיתוף 'העדה החרדית' • בלילה נמשכו המהומות: התמקדו בעיקר באזור כיכר השבת וכביש בר אילן - ובבית שמש • 36 חשודים - 5 מהם בבית שמש, נעצרו ויובאו למשפט
יוסף גרינבוים
כ"ג אדר התשע"ז / 21.03.2017 09:42

עיתון ‘הפלס’, ביטאון הפלג הירושלמי, מפרסם הבוקר (שלישי) מכתב  של הגר״ש אוירבך בו הוא כותב, כי ל”נוכח שליחת ידם של שלטונות הצבא בלב האומה היהודית וגזירות השמד להוציא תלמידי ישיבות מספסלי בית המדרש וגיוסם למסלולי הצבא ואביזרייהו” – הוא קורא להשתתף בעצרת גדולה שתתקיים בימים הקרובים.

במכתבו כותב מנהיג ‘הפלג הירושלמי’:

“על משמר התורה והיהדות

“אוי מה היה לנו, ולב מי לא יחרד, כי קמים עלינו פריצי עמנו, אשר עינם צרה בכל קיומה ושגשוגה של ציבור החרדים לדבר ד’ ותורתו, ועושים כל מיני תחבולות רשע, לעקור את הכל חלילה, ושולחים ידם בלב האומה והיהדות, בהישיבות הקדושות ליבם של ישראל, חלילה וחלילה, לא תהא כזאת בישראל, וכל גזירות השמד, להוציא בחורי ישראל מבית המדרש, לגיוס למסלולי הצבא ואביזרייהו, לא יקום ולא יהיה ח”ו, עוצו עצה ותופר וכו’ ולא יקום כי עמנו א—-ל.

“לא עת לחשות, לראות כבלע את הקודש חלילה וחלילה, חובה על כל אחד ואחד להשתתף בעצרת הגדולה, אשר היא מחאה גדולה למען כבוד שמים להעביר גזירת הגיוס וכל הגזירות הקשות לעקירת הדת, והקב”ה ישמע לקול שועתינו ויחיש לישועתנו ויגאלנו”.

פרטי העצרת ומועדה יתפרסמו בימים הקרובים לאחר שיושלמו הסידורים הראויים. בפלג הירושלמי ישנה כבר דריכות, לאור הערכות כי ראש הישיבה עומד לשאת דברים גורליים שיתייחסו למערכות האחרונות אל מול שלטונות הצבא בפרט, וההתמודדות עם גזירת הגיוס בכלל.

נודע, כי העצרת תתקיים בשיתוף עם העדה החרדית ורבניה, ולהערכת המארגנים היא תתקיים ככל הנראה בשבוע הבא – ביום חמישי ג’ ניסן. אם כי מועד קיום העצרת ומיקומה לא נקבע עדיין באופן סופי.

בתוך כך, במהלך הלילה נמשכו הפרות הסדר של פעילי הפלג, והתמקדו בעיקר באזור כיכר השבת וכביש בר אילן  – ובהמשך גם ברחוב נהר הירדן בבית שמש.

במהלך ההפגנות, ניסו הפעילים לחסום כבישים, למנוע נסיעת כלי רכב ואוטובוסים לאורך הצירים – כל זאת תוך שהם מיידים אבנים וחפצים לעבר השוטרים, תוקפים ומגדפים את השוטרים.

השוטרים שהיו ערוכים בשטח פעלו בנחישות תוך שמגיבים מיידית לכל נסיון לחסום כבישים ולפגוע בעוברי אורח ומשתמשי הדרך.

במהלך המהומות אתמול עצרה המשטרה 36 חשודים – 5 מהם בבית שמש – שנחקרו בין היתר בגין הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים. כלל החשודים יובאו היום בפני בית המשפט לדיין בעניינם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות