מפגיני ‘הפלג הירושלמי’ חסמו את ירושלים: צפו בווידאו מכל ההפגנות

חיים טוויל ואיתמר זינגר
|
כ"ב אדר התשע"ז / 20.03.2017 16:52
מפגיני ‘הפלג הירושלמי’ מפגינים במספר מוקדים בירושלים במחאה על מעצר תלמידי הישיבה העריקים: שיבשו את תנועת הרכבת הקלה, חסמו את כביש 1 וכיכר השבת – ופתחו זירת הפגנות חדשה: שרי ישראל ושמגר • הפגנות גם ברחבי הארץ • צפו איך המג”בניקים מפנים מפגינים בתוקפנות

פעילי ‘הפלג הירושלמי’ יצאו אחר הצהרים (שני) להפגין במספר מוקדים, בשל מעצרם של שני תלמידי ישיבה עריקים –  אברהם דוב פטרוב, בנו של ‘האיש החזק’ בפלג שנעצר ביום שישי במהלך המחאה מול מרתון ירושלים ונגזרו עליו 20 יום בכלא צבאי, ושל ישראל מאיר טולדנו שנעצר במוצאי חג פורים בביתו באופקים, ומאז הוא נתון במעצר.

עד כה נעצרו 20  מפגינים שהפרו הסדר הציבורי.

ההפגנות בירושלים מזווית מצלמות המשטרה:

כמה עשרות המפגינים חסמו את נתיבי הרכבת הקלה בצומת שרי ישראל, לא הרחק מהתחנה המרכזית בירושלים. כוחות מג”ב שפעלו בזירה פינו את המפגינים ממסילה ועצרו מספר מפגינים.

גם אזור כיכר השבת נחסם לתנועה, כאשר מאות מאנשי ‘העדה החרדית’ הצטרפו להפגנות של פעילי ‘הפלג’.  כוחות גדולים של משטרה, בסיוע מכת”זית, פעלו לפנות את המפגינים מהכבישים.

חלק מהמפגינים אף יידו אבנים והשליכו חפצים לעבר השוטרים. שוטרת אחת נפגעה בידה ופונתה לקבלת טיפול רפואי.

המחאה של אנשי ‘העדה החרדית בככר השבת • צילום: מחאות חרדים

כביש 1 לכיוון ירושלים נחסם לתנועה במחלף הראל, בעקבות התפרצות מפגינים אל הכביש – ונפתח כעבור זמן קצר.

בגינות סחרוב, בכניסה לעיר ירושלים, התייצבו כמה עשרות מפגינים. חלק מהמפגינים התיישבו על הכביש.

מהמשטרה נמסר: “חלקם מפרים את הסדר תוך שמנסים לחסום הכביש. המשטרה עצרה 3 מפגינים שחסמו את הכביש ולא נענו להוראות השוטרים.

“ברחוב יפו-נורדאו בירושלים – כמה עשרות חרדים חוסמים את הכביש לסרוגין. תוך פינוי מפירי הסדר נעצרו 4 בגין הפרת הסדר הציבורי”.

פינוי אגרסיבי בגינות סחרוב:

מהמשטרה נמסר עוד כי היא “ערוכה בכלל המוקדים למניעה ככל שניתן שיבוש חיי השגרה של תושבי העיר. שוטרי אגף התנועה מווסתים ומכווינים התנועה”.

מפגינים חסמו את הכבישים גם בזירה חדשה: שרי ישראל פינת רחוב שמגר.

צפו בהפגנה – והפינוי באמצעות פרשים על סוסים:

• גם כביש 412, נחסם לתנועה בשני הכיוונים בין צומת בית דגן לישוב בית דגן – ונפתח כעבור שעה קלה.

• כ-100 מפגינים התייצבו גם בצומת מסמיה כשהם נושאים שלטים. כל ניסיון מצידם לחסום את הכבישים 3 ו-40 נתקלים בתגובה מהירה ונחושה של כוחות המשטרה במקום.

צילום: יונתן זינדל – פלאש90, איתמר זינגר, קבוצת מדברים תקשורת