מסתמנת פשרה: התאגיד יוקם, אבל יוטל עליו פיקוח – וההנהלה תודח

נמשכים המאמצים לפתור את המשבר בין נתניהו לכחלון ולמנוע בחירות: היום צפויים להיפגש מנכ"לי משרדי האוצר והתקשורת כדי למצוא פשרה • ההסכמות המתגבשות: התאגיד יעלה לאוויר במועד - אבל מנהליו, היו"ר גיל עומר והמנכ"ל אלדד קובלנץ, יוחלפו • ביטן: המשבר יסתיים תוך יממה
נחמן גור
כ"ב אדר התשע"ז / 20.03.2017 09:12

שר החינוך נפתלי בנט אמר הבוקר (שני), בראיון שהעניק לקול ישראל, כי כל הצדדים מעוניינים בסיום רגוע למשבר בקואליציה – וכי הוא מאד אופטימי.

בנט הוסיף כי הוא משוכנע שראש הממשלה בנימין נתניהו לא ירצה להביא את מדינת ישראל לבחירות מוקדמות.

בהמשך הראיון הסביר בנט את ההסדר המסתמן בין ראש הממשלה לשר האוצר, לפיו התאגיד יחל את שידוריו במועד, 30 באפריל – אך מנגד יוקם מנגנון פיקוח או מועצת-על שתפקח על כל כלי התקשורת הציבוריים.

בנט הזכיר, כי “בהסכם הקואליציוני כולנו התחייבנו לנוע יחד עם ראש הממשלה בנושא התקשורת. אני חושב שיש פשרה. מצד אחד, יתר פיקוח על התאגיד ובקרה חזקה יותר. מצד שני לאפשר לעסק הזה לקום”.

לפי דיווח ב’ידיעות אחרונות’, מנכ”ל משרד האוצר שי באב”ד אמור להיפגש היום עם מנכ”ל משרד התקשורת שלמה פילבר, על מנת למצוא פיתרון למשבר בקואליציה. ההערכה היא שההסכמות המתגבשות יכללו את עליית התאגיד לשידור במועד – אך את הדחת ראשי התאגיד, היו”ר גיל עומר והמנכ”ל אלדד קובלנץ, וכן הידוק ניכר במנגנון הפיקוח על התאגיד.

עדיין לא ברור מה עמדתו של נתניהו והאם יעניק את ברכתו למהלך.

יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, אשר היה זה שהצית את המשבר המחודש במוצאי השבת האחרונה, העריך אף הוא הבוקר כי משבר התאגיד יסתיים ביממה הקרובה.

“המשבר יסתיים. אנחנו לא רוצים בחירות, אבל מפלגה של 30 מנדטים רוצה להשפיע”, אמר ביטן, “מה שקרה עם משה כחלון והבית היהודי עבר את גבול הטעם הטוב. עדיין אני מאמין שהמשבר של התאגיד יסתיים תוך 24 שעות. אנחנו לא נלך לבחירות על כך”, אמר ביטן בראיון לערוץ 10.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות