התפרעו, תקפו שוטרים ושכבו על הכביש: 5 נעצרו בהפגנת הפלג בב”ב

לפחות חמישה מפגינים של 'הפלג הירושלמי' נעצרו הערב בהפגנה שערכו בצומת הרחובות ז'בוטינסקי פינת בן גוריון בבני ברק - והועברו לחקירה • המשטרה: "המפגינים גילו אלימות כנגד השוטרים. נפעל למיצוי הדין עימם" • פעילי 'הפלג' הפגינו גם מול בית קרוב משפחה של ראש מדור בני ישיבות בצה"ל
חיים טוויל
כ"ב אדר התשע"ז / 19.03.2017 22:51

כ-100 מפגינים של ‘הפלג הירושלמי’ התייצבו הערב (ראשון) עם שלטים בידיהם צומת הרחובות ז’בוטינסקי פינת בן גוריון בבני ברק.

המפגינים קראו לשחרורם של שני תלמידי הישיבה העריקים – אברהם דוב פטרוב, בנו של ‘האיש החזק’ בפלג שנעצר ביום שישי במהלך המחאה מול מרתון ירושלים ונגזרו עליו 20 יום בכלא צבאי, ושל ישראל מאיר טולדנו שנעצר במוצאי חג פורים בביתו באופקים, ומאז הוא נתון במעצר.

לפחות חמישה מהמפגינים נעצרו והועברו לחקירה במשטרה.

במהלך ההפגנה החלו המפגינים להתפרע, ניסו לחסום צירים ולשכב על הכביש – “תוך הפרעה למהלך החיים הנורמטיביים וסכנת חיים”.  לפי המשטרה, המפגינים “גילו אלימות כנגד השוטרים, והמשטרה הכריזה על הפגנה בלתי חוקית”.

כוחות משטרה רבים, בפיקוד מפקד המרחב, מנעו מהמפגינים חסימת צירים.

“משטרת ישראל תנקוט אפס סלחנות כלפי מפגינים שיפרו את הסדר וירימו ידם על אנשי החוק, כמו כן תפעל למיצוי הדין עימם”, מבטיחים במשטרה.

במקביל, פעילים רבים של ‘הפלג’ קיימו הפגנה ברחוב זיכרון משה בפתח תקווה, מול בית קרוב משפחה של יעקב ראשי, ראש מדור בני ישיבות בצה”ל. כוחות משטרה גדולים פלו גם בזירה זו.

לקראת ההפגנה הופצה הקלטה בה קרא הקריין לפעילים להתייצב להפגנה:

“מדינת הרשע משתוללת מכעס כשהיא רואה את הקומץ היהודי העקשן שכל רוח שבעולם לא תוכל לו. אל תיראו מפניהם!

“התורה הקדושה מבקשת מאיתנו דבר אחד – אל תעמדו מנגד. תשתוללו”.

המפגינים בעיר בני ברק תודרכו כי עליהם להתקבץ “בז’בוטינסקי פינת בן גוריון בשעה 8 בערב. מלחמה לה’ בעמלק, לא נעמוד מנגד ביום שבות זרים את חילו חביבו של הקדוש ברוך הוא”.

האזינו:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות