ספר חדש מדהים: האם אחרי 130 שנה נחשפה זהותו של ג’ק המרטש?

קובי פינדרוס
|
כ"א אדר התשע"ז / 19.03.2017 20:40
סופרת אמריקנית טוענת כי 130 שנים אחרי שהטיל את אימתו על לונדון התגלתה זהותו של אחד הרוצחים המפחידים בעולם • לאחר שהוציאה מכיסה 3 מיליון דולר, כדי להטיס רופאים פתולוגים ולקנות ציורים – טוענת הסופרת כי מדובר בלא אחר מאשר אחד האמנים הידועים באותם ימים

האם 130 שנים אחרי שהטיל אימה על רחובות לונדון התגלתה זהותו של ג’ק המרטש?

ג’ק המרטש הוא כינוי של רוצח סדרתי אכזרי, שרצח מספר לא ידוע של נשים, וריטש את גופותיהן. לונדון סערה – והמשטרה לא הצליחה לפענח את המקרה עד היום.

סביב זהותו של האיש נקשרו מאות אגדות ותיאוריות, אולם כעת טוענת סופרת אמריקנית כי ההיא יודעת מי היה ג’ק.

הסופרת פטרישיה קורנוול, שצוטטה באתר ‘וואלה’, תפרסם החודש ספר בו היא טוענת כי ג’ק הוא לא אחר מאשר וולטר סיקרט.

מי זה וולטר סיקרט?

ובכן, מדובר באמן מפורסם ומוערך מאוד שהשפיע מאד על הזרם האימפרסיוניסטי באמנות. הוא התפרסם בסדרה של ציורים ייחודיים. האשמה של האיש הכל-כך מוערך וידוע הזה, לוותה בביקורת קשה על ידי אמנים שונים.

אבל קורנוול טוענת שיש בידה הוכחות: מכתבים ששלח סיקרט לחברים ופתקים מתגרים ששלח ג’ק המרטש למשטרה באותה תקופה (פתקים שנטען כי זויפו בידי אחרים) הגיעו מאותו בלוק של דפים, לפי ניתוח מדעי שערכה.

בנוסף, היא טוענת כי סיקרט הודה בפני חבר שלא היה מתנגד לרצוח אדם ולאכול את בשרו.

קורנוול ביזבזה כמעט שלושה מיליון דולר על המצוד אחר סיקרט. היא קנתה 30 מציוריו וחיפשה בהם רמזים לסדרת מעשי הרצח, ואפילו הטיסה שורה של רופאים פתולוגים מארה”ב ללונדון, כדי לבדוק את דגימות הדי.אן.איי ממכתביו של המרטש.

ורמז נוסף אותו חשפה הסופרת: סיקרט היה בן 28 כאשר החלה שרשרת מקרי הרצח – קורנוול טוענת כי רוב הרוצחים הסדרתיים מתחילים את מעשי הרצח שלהם בין גילאי 25 ל-30.