עיריית ב”ב פשוט לא מאמינה: ‘לא יתכן שרבנים שומעים רק צד אחד’

עיריית בני ברק קיבלה בבית הדין האזורי לעבודה צו מניעה זמני נגד כוונת הגננות והסייעות לשבות ביום שני: "מהלך הימים הקרובים יתנהל מו"מ בין הצדדים" • בהודעת העירייה נאמר: "לא יתכן שרבנים כאילו שומעים לצד אחד בלבד, דהיינו ההסתדרות וועד העובדים, ובלא לזמן את הצד השני"
אריה ריבקינד
כ"א אדר התשע"ז / 19.03.2017 19:24

עיריית בני ברק קיבלה היום (ראשון) צו מניעה זמני כנגד החלטת ההסתדרות להשבית את הגנים העירוניים בעיר, במחאה על שהסייעות מחויבות לעבוד בקייטנות במהלך ימי חופשה שלפני חג הפסח.

מדובר בסכסוך עבודה שהוכרז על ידי ההסתדרות, באם תעסיק העירייה את הסייעות בקייטנות גני הילדים בחופשת שלפני חג הפסח, בטענה כי בהתאם לחוקת העבודה מתאפשרת העסקת סייעות לגננות בתחילת החופשה ובסיומה לסידור הגן, ומתוך כך אין אפשרות להעסקתן במסגרת קייטנות לילדים.

מעיריית בני ברק נמסר: “גני הילדים העירוניים בבני ברק, יפעלו מחר, יום שני, כרגיל, ולא תתקיים בהם שביתה, לאחר שביה”ד האזורי לעבודה בתל אביב לא אישר את קיום השביתה, במסגרת בקשת העירייה לצו מניעה זמני נגד , ובמהלך הימים הקרובים יתנהל מו”מ בין הצדדים”.

בתוך כך, בהודעה ששיגר מזכיר העירייה ודוברה אברהם טננבוים, מותקפים רבנים על ההיתר שהעניקו לשביתה.

“בפרסום שהופץ ברבים בחתימת ההסתדרות כנגד העירייה, בנושא העבודה בקייטנות, נכתב כי רבנים תומכים במאבק ההסתדרות, כאשר איש לא שמע על כך, מה גם שלא יתכן שרבנים כאילו שומעים לצד אחד בלבד, דהיינו ההסתדרות וועד העובדים, ובלא לזמן את הצד השני, שהינה העירייה לשמיעת טענותיה”, נאמר בהודעת העירייה.

מאוחר יותר תיקנה העירייה את ההודעה וכתב: “בפרסום שהופץ ברבים בחתימת ההסתדרות כנגד העירייה, בנושא העבודה בקייטנות, נכתב כי רבנים תומכים במאבק ההסתדרות, כאשר בשיחה נמסר בשם הרב רק שעקרונית נשק שביתה מותר לצורך שמירת זכויות עובדים, אך הוא לא נכנס לעצם הדיון על הצדקת השביתה על סמך עמדה של צד אחד”.

מההסתדרות נמסר בתגובה: ״אנו מכבדים את החלטת בית הדין. ההסתדרות תעמוד לצד הסייעות בהמשך המאבק והמו״מ ותעמיד לרשותן את כל האמצעים העומדים לרשותה, לטובת הצלחת המאבק״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות