“צה”ל ביצע חיסול ממוקד בסוריה”; איזנקוט: חיזבאללה נערך למלחמה

הרמטכ"ל התייחס למאמצים של ישראל לעצור את אספקת נשק: "שומרים על האינטרסים הביטחוניים ופועלים למניעת העברת נשק מתקדם לארגון חיזבאללה" • ארגון אופוזיציוני בסוריה מדווח: מתקפה נוספת של חיל האוויר הישראלי - הפעם לעבר רכב שהיה על הכביש בין ח'אן ארנבה לדמשק
חיים טוויל
כ"א אדר התשע"ז / 19.03.2017 17:39

הארגון הסורי לזכויות האדם, גוף אופוזיציוני מוכר, מדיווח כי כלי טיס של ישראל תקף מכונית באזור קונייטרה.

בארגון ציינו כי תקיפת חיל האוויר בוצעה לעבר מכונית שעמדה בצד הדרך בין ח’אן ארנבה לדמשק במחוז קוניטרה. על פי הדיווח, נהג הרכב נהרג.

לפי הדיווח, מדובר בחיסול ממוקד של פעיל המליציות של אסד, יאסר א-סייד. א-סייד הוא פעיל בגדוד “נצי קוניטרה” של המיליציה של אסד בחאן ארנבה בחרמון.

התקיפה התרחשה לאחר שביום שישי האחרון צה”ל אישר כי מטוסיו תקפו בשטח סוריה. לפי דיווח בכלי תקשורת ערביים, התקיפה בוצעהנגד מערכות נשק אסטרטגי מתקדמות שהיו מיועדות להגיע לידי חיזבאללה.

בתקיפה השתתפו שישה מטוסי קרב של חיל האוויר, אשר התגלו על ידי מערכות המכ”ם הסורי בדרכם חזרה לישראל, ששיגרו לעבר המטוסים הישראליים טילים נגד מטוסים. טיל שהיה בדרכו לשטח ישראל יורט על ידי מערכת ה’חץ’.

מוקדם יותר התייחס הרמטכ”ל, רא”ל גדי איזנקוט, להסלמה בגבול הצפון, במהלך טקס חילופי מפקד פיקוד צפון.

“צה”ל אינו נותן לשקט שבגזרה לתעתע בו, והוא עוקב בדריכות אחרי השינויים בגזרה הסורית והלבנונית”, אמר הרמטכ”ל. “בלבנון ארגון חיזבאללה ממשיך במאמציו להתעצם ולהצטייד באמצעי לחימה קטלניים יותר ומדויקים יותר כדי לפגוע בעורף הישראלי.

“הארגון מפר את החלטה 1701 ונערך בכפרים, בערים ובעיירות מדרום לנהר הליטני. ההצהרות הנשמעות לאחרונה מביירות מבהירות כי במלחמה עתידית תהיה כתובת ברורה – מדינת לבנון וארגוני הטרור הפועלים ברשותה ובהסכמתה. לאורך השנים הקפדנו לממש את תפיסת הביטחון שנועדה להרתיע אויב, להגן ולשמר מציאות ביטחונית טובה תוך גילוי שכנות טובה וסיוע הומניטארי ורפואי לבני המקום. לצד זאת, אנחנו שומרים על האינטרסים הביטחוניים ופועלים למניעת העברת נשק מתקדם לארגון חיזבאללה ונעשה כל מאמץ למנוע זאת גם בעתיד”, אמר הרמטכ”ל.

הוא הוסיף: “נוכח השינויים בלבנון ובסוריה, צה”ל פעל ופועל לשיפור מוכנותו ומפתח יכולות המציבות אותו ביתרון בולט על אויביו ובמוכנות גבוהה מאוד לכל תרחיש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות