אורלי לוי-אבקסיס: “לא יפחידו ולא יעצרו אותנו. אקים מפלגה חדשה”

בריאיון ל'פגוש את העיתונות' אמרה לוי אבקסיס, כי היא ממשיכה את פעילותה בכנסת: "גם אם זה אומר להימצא במעין מדבר פוליטי, אנחנו נלך לשם בראש מורם" • "את המנדט הזה הרווחתי ביושר וכשביקשתי מאנשים להאמין במפלגה, באתי ונתתי את המילה שלי"
אריה ריבקינד
כ"א אדר התשע"ז / 19.03.2017 00:08

ח”כ אורלי לוי-אבקסיס הכריזה במוצאי שבת כי תקים מפלגה חדשה.

בריאיון ל’פגוש את העיתונות’ בחדשות 2 אמרה לוי אבקסיס, כי היא ממשיכה את פעילותה בכנסת מתוך רצון להעביר מסר לציבור: “לא יפחידו ולא יעצרו אותנו, נציג דרך אחרת מהכוחניות, הדורסנות והשפה המלוכלכת”.

לוי-אבקסיס הבהירה שחשוב לה להמשיך לעבוד בכנסת הנוכחית על אף הקשיים שבפעילות כסיעת יחידה, על מנת להמשיך לקדם את הנושאים אותם היא מובילה ולעבוד על החוקים שנמצאים בתהליך חקיקה: החוק לשילוב אוטיסטים בקהילה, החוק לשיתוף מידע בין רשויות למען ילדים בסיכון, החוק לטיפול בכתות פוגעניות, חוק נציבות זכויות הילד, החוק למניעת שכחת ילדים ברכב, החוק לחינוך ילדים חולים ועוד.

“גם אם זה אומר להימצא במעין מדבר פוליטי, אנחנו נלך לשם בראש מורם – ואני אומרת אנחנו, כי אני מרגישה שלצדי נמצאים כל מי שאני מייצגת, אנשים ללא לובי, ללא כסף ללובי, שאין להם פה”, הבהירה לוי אבקסיס.

היא הוסיפה ואמרה: “את המנדט הזה הרווחתי ביושר וכשביקשתי מאנשים להאמין במפלגה, באתי ונתתי את המילה שלי. אני חושבת שלאור כל הנסיבות, יש כאן מסר לציבור – האם יצליחו להפחיד אותנו ולמנוע מאיתנו לומר את דעתנו? אם אני אלך הביתה אולי אשמור על האופציות שלי פתוחות, אבל מה יראו הנערים והנערות על הכוחניות והשיח האלים שמתקיים?”

ח”כ לוי-אבקסיס מכהנת כחברת כנסת משנת 2009. בכנסות ה-18-19 שימשה כיו”ר הוועדה לזכויות הילד.

היא הודיעה על סיום דרכה במפלגת ישראל ביתנו במאי האחרון, בעקבות ההודעה על כניסת הסיעה לקואליציה, לאחר משא ומתן ממנו הודרה ושנעדר ממנו סדר היום החברתי של המפלגה – אותו הובילה.

דברי ח”כ לוי-אבקסיס באים בהמשך לדיון בוועדת הכנסת על הפרשתה מהסיעה, בו פנתה חברת הכנסת לח”כ אילטוב, יו”ר סיעת ישראל ביתנו, ואמרה: “מפלגת ישראל ביתנו בחרה בדרך הקיצונית ביותר על מנת לגרום לי לעזוב את הכנסת, להכשיל את צעדיי ולסגור בפניי את האפשרויות לקראת הבחירות הבאות, כמו אומרים ‘או איתנו – או בכלל לא’, אז אני אומרת לכם: ‘איתכם בכלל לא’. אתם לא תפטרו אותי, רק הציבור יפטר אותי. ניפגש בבחירות”.

ביום רביעי האחרון אישרה ועדת הכנסת את בקשת סיעת ישראל ביתנו להכריז על ח”כ אורלי לוי-אבקסיס כ”פורשת” כך שהיא לא תוכל להתמודד לכנסת הבאה במסגרת סיעה קיימת אלא רק באמצעות מפלגה חדשה. עשרה חברי כנסת תמכו בבקשה ושניים התנגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תמיכה.
    19/03/2017 20:17
    עזריאל סעד
  1. לפחות, אני משפחתי וחבריי הקרובים איתך.