נלך לבחירות או ממשלה חילופית? • כל התגובות על המשבר בקואליציה

בנט: "עם קצת רצון טוב, משבר התאגיד פתיר" • הרצוג: "נשתף פעולה עם גוש ציוני מתון, חברתי ואחראי להחלפתו של ראש הממשלה" • אילת נחמיאס ורבין: "ראש הממשלה מתנהג כמו תינוק שלקחו לו את הסוכריה" • סמוטריץ': "אם כבר בחירות אז על הדבר האמיתי ולא על סכסוך שטותי וחסר אחריות"
אריה ריבקינד
כ"א אדר התשע"ז / 18.03.2017 22:39

יו”ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט הגיב על המשבר הקואליציוני, בעקבות החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לחזור בו מהסיכומים עם שר האוצר על תאגיד ‘כאן’ ולא לאפשר לו לקום במתכונתו הנוכחית.

“אני קורא לכולם לפעול באחריות ולמנוע בחירות יקרות מיותרות שיפגעו בכלכלה ובאזרחי ישראל. עם קצת רצון טוב, משבר התאגיד פתיר”, אמר בנט – שלא התייחס לחילול השבת של נתניהו ושריו.

לעומתו, יו”ר האופוזיציה ויו”ר המחנה הציוני בוז’י הרצוג צייץ בטוויטר: “המחנה הציוני בראשותי ישתף פעולה עם גוש ציוני מתון, חברתי ואחראי להחלפתו של ראש הממשלה. ננהל מגעים לתמיכה רחבה לאי אמון קונסטרוקטיבי בתוך הכנסת הזו”.

סיעת המחנה הציוני הגיבה: “נתניהו לא רואה את העובדים ממטר ועושה שימוש ציני בעובדי התאגיד ורשות השידור. במקום לספק רשת ביטחון לעובדי רשות השידור, הוא רומס אותם ואת בני משפחותיהם. לכחלון אסור לאפשר לביבי להמשיך לפגוע בדמוקרטיה ובשידור ציבורי נקי מפוליטיקה.

“במקום לתת לביבי להתעלל בעובדי רשות השידור והתאגיד, ולאפשר לו להמשיך במסע ההרס והשיסוע של החברה הישראלית כולה, על כחלון להביע אי-אמון בביבי ולהביא לפיזור הממשלה”, נמסר.

“אפשר וצריך להחליף את הממשלה ודרכה בין בכנסת הנוכחית ובין בבחירות. כל מי שמאס במדיניות הדורסנית של נתניהו והימין הקיצוני, צריך לאחד כוחות, להתגייס ולהחליפם. זה הדבר הטוב ביותר עבור הציבור הישראלי”.

ח”כ אראל מרגלית מהמחנה הציוני הגיב: “אסור שהציבור יתבלבל. ביבי רוצה משבר, כדי לא להיחקר. זה לא הקמת התאגיד אלא  הקדמת הבחירות. נתניהו יודע היטב שרק הקדמת בחירות תציל אותו מהגשת כתב אישום והמשך החקירות, ולכן במשך חודש אנו עדים לשיבוש חקירה מתמשך.

“מדלג בין שש מדינות בשלושה שבועות, חוזר לארץ ומחולל לעצמו משבר, הכל כדי לדרדר לבחירות לפני הגשת כתב האישום על ידי המשטרה. כי בזמן בחירות אין חקירות”.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ קרא בעקבות המשבר להעביר מחר את החוק להחלת הריבונות על מעלה אדומים.

“כשראש הממשלה מייצר סדר יום הזוי ואפילו אולי גורר את המדינה לבחירות מיותרות, חייבים להעביר מחר בוועדת שרים לחקיקה את החלת הריבונות על מעלה אדומים. זה יחזיר את סדר היום המדיני והחשוב באמת. אם כבר בחירות אז על הדבר האמיתי ולא על סכסוך שטותי וחסר אחריות”.

יו”ר מפלגת מרצ, ח”כ זהבה גלאון, אמרה הערב כי אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכריע על הליכה לבחירות בזק הדבר יקרה בשל החקירות שהצטברו נגדו. לדבריה, “זה לא יהיה בגלל ש’הלב נקרע’ מסיפורם של עובדי רשות השידור, ולא בגלל העיתונאים ‘השמאלנים’ שיש בתאגיד”.

היא הוסיפה כי נתניהו ירצה להקדים את הבחירות “לפני שיוגש נגדו כתב אישום”.

ח”כ איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני הגיבה: “אם זו דרך קבלת ההחלטות של ראש הממשלה, אולי הגיע הזמן להפעיל את חוק הנבצרות כנגדו בגין אי כשירות תיפקודית. בחודשים האחרונים משחק נתניהו בעתידם של מאות עובדים כבמטוטלת פעם בעובדי רשות השידור ופעם בעובדי התאגיד.

“הוא מחכה לראות מי הם הראשונים שימהרו ליישר קו עם משנתו ההזויה שפוגעת בחופש הביטוי ובכלל אזרחי ישראל. כשראש הממשלה מתנהג כמו תינוק שלקחו לו את הסוכריה ומשנה את דעתו מדי שעה, מדינת ישראל כולה בבעיה”.

חברת הכנסת ציפי לבני מהמחנה הציוני הגיבה: “כל סימן שנראה ונשמע כמו התפרקות הממשלה והליכה לבחירות מכל סיבה – זאת הזדמנות גדולה שלנו לאחד כוחות, להתגייס ולהחליף את דרכם ההרסנית לישראל”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אבל מה תיתן לו דחיה של כמה חודשים בחקירה בגלל בחירות
    18/03/2017 23:17
    אשמח לתשובה
  1. הרי כתב אישום, אם הוא צריך לקבל, יקבל בכל מקרה, עכשיו או אחר הבחירות, אז מה זה משנה?
    אני שואל ברצינות, אשמח לתשובה.

  2. מה עניין שמיטה להר סיני?
    18/03/2017 23:35
    מיכאל
  3. החקירה על סף סיום ממילא וכתב האישום בדרך, הקדמת הבחירות לא תשנה דבר, רק את הצורך של נתניהו להתפטר, ותימנע ממנו המבוכה הזו. הוא יוכל לרדת מהבמה באון אלגנטי ומכובד יותר, זה השיקול היחיד שלו כרגע. הוא בין כה וכה סיים את הקריירה כראש ממשלה.