נתניהו קיים דיון עם שרים בצהרי שבת: “סגירת ‘כאן’ – או בחירות”

משבר חריף בקואליציה • נתניהו שינה דעתו על 'כאן', לאחר פגישה עם עובדי רשות השידור - וחוזר בו מההסכמות עם כחלון • קיים בצהרי שבת התייעצות דחופה עם שרי ליכוד • הבהיר נחרצות: "אם לא נגיע לסיכום עם כחלון - נלך לבחירות" • כחלון שוחח עם הרצוג על קואליציה חילופית
אריה ריבקינד
כ' אדר התשע"ז / 18.03.2017 20:24

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בעיצומו של יום השבת התייעצות במעונו שברחוב בלפור בירושלים, בהשתתפות שרים בליכוד – הודיע להם כי הוא חוזר בו מההסכמות עם שר האוצר על תאגיד ‘כאן’ – והבהיר נחרצות: “אם לא נגיע לסיכום עם כחלון – נלך לבחירות”.

בדיון השתתפו השרים מירי רגב, יריב לוין, צחי הנגבי ויו”ר הקואליציה דוד ביטן. הלך הרוח בפגישה בין בכירי הליכוד היה שהמצב הנוכחי לא יכול להימשך.

ראש הממשלה, שיוצא הערב לביקור בסין וצפוי לחזור ביום חמישי בבוקר, הנחה את הנוכחים בהתייעצות לפעול בשבוע הקרוב לקידום סגירת התאגיד.

במוצאי שבת כתב נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו, כי שינה את דעתו על התאגיד, בעקבות פגישתו אתמול עם עובדי רשות השידור.

בפוסט שפרסם בפייסבוק, כתב נתניהו: “בפגישה שמעתי סיפורים קורעי לב על עובדים מנוסים ומסורים שנשלחים הביתה בגלל התאגיד. כמו כן התברר בפגישה שבניגוד לנתונים של משרד האוצר, עלות המשך הפעלת רשות השידור זולה בעשרות מיליוני שקלים מעלותו של התאגיד. אז בשביל מה צריך את התאגיד?”

יו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן מסר הערב: “יותר ממיליון בוחרי הליכוד מביטים בנו ומצפים שנדרוש את כיבוד ההסכמים הקואליציוניים. הכדור במגרש של שר האוצר, אנחנו מצפים שהשותפות הקואליציוניות שלנו יילכו אתנו בנושאים שחשובים לליכוד, כמו שאנחנו מגבים אותם בנושאים שהם מובילים.

“רשות השידור סיימה את השנה התקציבית בצורה מאוזנת ואחראית. אין כל סיבה להותיר אלף משפחות ללא פרנסה ערב הפסח”.

קודם לכן הודיע יו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן, בריאיון ל’פגוש את העיתונות’ בחדשות 2 אמר ביטן: “אם יימשך המצב שינסו לכפות עלינו עמדות שאנחנו לא רוצים, יכול להיות שנלך לבחירות”, אמר ח”כ דוד ביטן. “הליכוד מוביל את הקואליציה ואת הממשלה, אנחנו 30 מנדטים. אי אפשר שכל הזמן יבואו אלינו בדרישות ויכפו עלינו את האג’נדות שלהם, מבלי שיכבדו את דעתנו”.

ביטן המשיך והסביר כי מפלגת הליכוד לא תסכים בשום מקרה להקמת התאגיד, זאת בניגוד לסיכום בין נתניהו ושר האוצר.

“זה שהקמנו את התאגיד בממשלה הקודמת זה נכון”, ציין ביטן. “זה שאנחנו לא רוצים את התאגיד זה גם נכון. אנחנו מצפים מהשותפים שלנו לקואליציה לא לומר ש’בלעדינו אי אפשר’. אנחנו מצפים מכחלון שיתייצב לימיננו כמו שאנחנו מתייצבים לימינו.

“אנחנו לא מוכנים שהתאגיד הזה יקום, יש לנו עוד 45 יום על מנת לדאוג שהוא לא יקום”, אמר ביטן.

מקורב לנתניהו אמר: “הטיעון של כחלון נגד סגירת התאגיד היה טיעון תקציבי, אבל עכשיו התברר שאפשר להמשיך להפעיל את רשות השידור בפחות כסף. הסכמים הקואליציוניים מחייבים את כחלון ללכת איתנו בכל הנוגע לתחום התקשורת, ואם אין טיעון תקציבי, אין לו סיבה לא ללכת איתנו”.

דבריו של יו”ר הקואליציה ב’פגוש את העיתונות’ מגיעים בהמשך ישיר לדברים שאמר מוקדם יותר בשבת באירוע ‘שבתרבות’ בחיפה.

“יש סיכוי טוב שנלך לבחירות”, אמר ביטן. “הבית היהודי וכולנו אומרים ‘הממשלה תלויה בנו’, אז הגיעו מים עד נפש. אם לליכוד ולראש הממשלה יימאס – הוא יפרק הכל”.

בעקבות המשבר התקיימה הערב שיחת טלפון בין שר האוצר כחלון ליו”ר האופוזיציה הרצוג שבה דיברו השניים על האפשרויות השונות.

הרצוג צייץ אחרי השיחה בטוויטר: “המחנה הציוני בראשותי ישתף פעולה עם גוש ציוני מתון, חברתי ואחראי להחלפתו של ראש הממשלה. ננהל מגעים לתמיכה רחבה לאי אמון קונסטרוקטיבי בתוך הכנסת הזו”.

ביום חמישי האחרון סיכמו ראשי הקואליציה כי תאגיד השידור הציבורי יעלה לאוויר כמתוכנן – ב-30 באפריל. על פי הסיכום של ראשי סיעות הקואליציה, בתמורה לעלייתו לאוויר של התאגיד במועד שנקבע, יאושר חוק הפיקוח על התקשורת שיזם נתניהו – שיאפשר לו שליטה על התאגיד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות