סקר: הליכוד מוביל עם 26 מנדטים, שס רק 6, ויעלון לא עובר החסימה

יוני גרין
|
כ' אדר התשע"ז / 18.03.2017 19:24
לפי סקר מיוחד שנערך עבור חדשות 10: מפלגת הליכוד ממשיכה להוביל עם 26 מנדטים, לפיד אחריה עם 25 מנדטים • במקום השלישי מפלגת הבית היהודי עם 13 מנדטים • המחנה הציוני רק 10 • יהדות התורה מקבלת 7מנדטים וש”ס יורדת ל-6 • יעלון לא עובר בכלל את אחוז החסימה

מסקר מיוחד שנערך עבור חדשות 10 עולה, כי הליכוד שומר על כוחו כמפלגה הגדולה בישראל עם 26 מנדטים – ירידה של 4 מנדטים מהכנסת הנוכחית.

לפי הסקר, שנערך על ידי חברת פרויקט המדגם וחברת סטט-נט – ובעריכת סוקר חדשות 10 פרופ’ קמיל פוקס, מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד מקבלת 25 מנדטים – עלייה של 14 לעומת הסקר הקודם, אך עדיין תוצאה מאכזבת לעומת סקרים אחרים בתקופה האחרונה, מהם עלה כי יש עתיד היא המפלגה הגדולה, בפער של 3-4 מנדטים מהליכוד.

במקום השלישי ניצבות מפלגות הבית היהודי והרשימה המשותפת עם 13 מנדטים כל אחת. נתון זה מסמל התחזקות משמעותית לבית היהודי עם עלייה של 5 מנדטים לעומת הכנסת ה-20.

המחנה הציוני בראשות בוז’י הרצוג מקבלת עשרה מנדטים בלבד – 14 פחות ממה שקיבלה המפלגה בבחירות האחרונות.

ישראל ביתנו, יהדות התורה ומרצ זוכות בסקר לשבעה מנדטים כל אחת.

מפלגות כולנו של משה כחלון מקבלת 6 מנדטים, לעומת 10 שיש לה כיום. גם ש”ס יורדת מ-7 מנדטים שיש לה כיום ל-6 מנדטים בלבד .

מהסקר עולה כי מעבר המנדטים הוא בתוך הגושים. גם בגוש הימין הקולות שמרוויח נתניהו – לעומת סקרים קודמים – הם הקולות שמגיעים מליברמן.

המפלגה חדשה בראשותו של שר הביטחון לשעבר משה יעלון לא עוברת את אחוז החסימה. בעוד שבשני סקרים אחרים עבר יעלון את אחוז החסימה עם 4 ו-6 מנדטים, בסקר זה הוא קיבל 2.5% מהקולות לעומת 3.25% שצריך כדי לעבור.

יש לציין עם זאת ששלושים וארבעה אחוזים מהנשאלים יהודים וערבים אמרו כי טרם החליטו.