‘קפץ לי הגן המזרחי’ • ביבי מתנצל: “לא הייתה לי כוונה לפגוע באיש…”

אחרי הביקורת: ראש הממשלה התנצל על דבריו על 'הגן המזרחי' • צייץ בטוויטר: "מתנצל על אמירתי אתמול. לא הייתה לי כוונה לפגוע באיש. אני מחובר בנימי נפשי לכל עדות ישראל".
אריה ריבקינד
י"ט אדר התשע"ז / 17.03.2017 12:42

ראש הממשלה בנימין נתניהו התנצל היום (שישי) בעמוד הטוויטר שלו על אמירתו בישיבת ראשי סיעות הקואליציה, כי “קפץ לו הגן המזרחי”.

נתניהו צייץ: ”מתנצל על אמירתי אתמול. לא הייתה לי כוונה לפגוע באיש. אני מחובר בנימי נפשי לכל עדות ישראל ומוקיר את תרומתן הכבירה למורשת עמנו ולבניין ארצנו”.

אתמול, כאשר שר האוצר משה כחלון שאל את ראש הממשלה בישיבה מדוע ניסה שוב לדחות את שידורי תאגיד ‘כאן’ בחצי שנה, למרות שכבר סוכם שהתאגיד יעלה לאוויר בסוף חודש אפריל.

בתגובה השיב לו נתניהו: “קפץ לי הגן המזרחי”.

התגובה של נתניהו עוררה כעס בקרב גולשים רבים ברשתות החברתיות – שדרשו התנצלות.

יו”ר האופוזיציה יצחק הרצוג הטיח בנתניהו: ”קפץ לך הגן המזרחי ביבי? התבלבלת! זה הגן האופורטוניסטי והמתנשא שרואה במזרחיים, פריפריה, עובדי רשות השידור ומדינה שלמה ככלי בדרך לעוד קדנציה”.

גם ח”כ מאיר כהן מיש עתיד תקף: “אז למה עלה לפתע לראש הממשלה הרעיון לדחות את פתיחת התאגיד? ‘קפץ לו הגן המזרחי’, מעניין מה הוא היה אומר על האמירה הזו שלו, אם היה אומר אותה גרבוז?”

כהן הוסיף: “הגן היחיד שקפץ לו, הוא הגן הטבעי שלו – הגן המפלג. מוטב לו ולכולנו שהוא יחפש במארג הגנטי שלו את הגן היהודי וישקול מילותיו כמתבקש מראש ממשלה. מצפה שיתנצל על האמירה הגזענית והמיותרת”.

כזכור, נתניהו חשף לפני שנה גילוי מפתיע, לפיו חלק מאילן היוחסין של משפחתו מגיע מיהודי ספרד.

על פי דיווח ב’ידיעות אחרונות’, באירוע פתיחת האגף החדש במוזיאון העם היהודי בבית התפוצות בתל־אביב, אמר ראש הממשלה: “אחי, עידו, הוא סופר ורופא. פנו אליו אנשים שעושים אילן יוחסין בבדיקת DNA. התזה שלהם הייתה שיהודי ליטא ואנו באנו ממשפחה מליטא מצאצאי הגאון מווילנה, שיש שם יסוד של יהודי ספרד.

“הוא עשה בדיקת רוק, ואכן יצא שלפחות חלק מהאילן הזה צריך לשייך אותו ליהודי ספרד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קפץ לביבי השתן לראש.
    18/03/2017 08:09
    dsh
  1. כנראה שהוא מרגיש כמו השולטן ארדואן.