“אתה מחזיק בדעות חשוכות”: ראש הסיעה החרדית בעיר הרצליה פוטר

אלעד צדיקוב, נציג סיעת גשר בעיר הרצליה, שיגר מכתב למשה פדלון, בו תקף את ההחלטה לעודד בגני הילדים את החיים בתאים משפחתיים שלא כפי ההלכה • התגובה של ראש העיר הזועם: "הנך משוחרר מתפקידך בקואליציה, וכמחזיק תיק התרבות התורנית"
אריה ריבקינד
י"ח אדר התשע"ז / 16.03.2017 17:27

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הדיח את יו”ר סיעת גשר ומחזיק תיק תרבות תורנית, אלעד צדיקוב, משום שהוא “מחזיק בדעות חשוכות מימי הביניים”, כהגדרתו.

הקרע בין השניים החל במכתב ששלח השבוע צדיקוב לראש העיר, בו תקף את ההחלטה לשלב את פעילות של ארגון חוש”ן בגנים של הרצליה.

“הזדעזתי כמו אלפי משפחות רבות נוספות בהרצליה לשמוע כי מערכת החינוך בהרצליה, שמופקדת בידי חברת סיעתך וסגרה”ע הפכה למערכת החינוך הראשונה בישראל, (אולי גם בעולם) שביצעה פעילות הכשרה למאות גננות וסייעות” לעידוד חיים שלא כפי ההלכה  בגני הילדים.

“דומני שנחצה כאן קו אדום חמור של סבירות ויישוב הדעת. עם כל הכבוד לקדמה , לפתיחות ולהארת הפנים אותה אתה מנסה להוביל, חובה עליך לעשות זאת מבלי לפגוע בילדי הרצליה”.

צדיקוב מציין כי “בין יתר ההמלצות לגננות ולסייעות: ביטול המושג: אבא ואמא של שבת, בלבול זהות מכוונת: אין בובות לילדות, אין משחקים לבנים, העמדת מודל לחיקוי אישה במקצוע גברי, הסבר לילדי הגן שישנו מגוון רחב של תאים משפחתיים”.

הנציג החרדי המשיך וכתב: “עם כל הכבוד, מר פדלון, בשם איזה ציבור הותרה בפניך הדרך להרעיל את מוחות ילדי גני הילדים שלנו ולהכניס את רוח הזימה והבלבול לנפשותיהם הרכות של בני ה-5,4,3 בהרצליה!? היותם משוייכים לזרם החינוך הכללי – לא מתיר לאף אחד לבלבל מושגי יסוד ערכיים ומסורתיים של בית ותא משפחתי. כל אדם בעיצוב חייו הנורמאליים יבחר את בחירותיו בחיים. מדוע שמערכת החינוך תבלבל ילד בן 5?”

צדיקוב דרש: “אני קורא לך להדיר את פעילות עמותת חוש”ן ואף לצייר גבולות גזרה ברורים במערכת החינוך. היותך מתקצב במאות אלפי שקלים את פעילות הרפורמים והקונסרבטיבים בתיכונים בהרצליה, מבלי ליידע את הורי התלמידים בעיר, היא חמורה מאוד לכשעצמה. אבל לחלחל תרעלה שכזאת לגני הילדים, היא חמורה עשרות מונים”.

ראש העיר פדלון זעם ושיגר מכתב תשובה לצדיקוב – בו בישר לו על הוצאתו מהקואליציה ו”שיחרורו” מתיק התרבות התורנית.

“קראתי את מכתבך, ואני מתבייש כי הוא נושא עליו את לוגו עיריית הרצליה. מערכת החינוך בעירנו היא מהמתקדמות ומהנאורות ביותר במדינת ישראל. לא כך הוא מכתבך הרצוף באי דיוקים, בורות מדעית וערכית, פחד וחוסר הבנה של העידן בו אנו חיים.

“ייתכן ואם בתקופת ילדותך, מערכת החינוך הייתה שונה במקצת, במכתבך לא היה בלבול כה עמוק בין אמונות תפלות לבין עובדות”.

ראש העיר ממשיך: “היה נכון אילו כחבר מועצת העיר הרצליה תעבור השתלמות חינוכית רחבה בנושא זכויות הפרט, מדעים וטבע האדם, קבלת השונה ושיטות חינוך, וזאת בכדי שגיבוב שטויות שכזה לא יעלה יותר על הכתב.

“מערכת החינוך בעיר הרצליה תמשיך לחנך את ילדיה לאהוב ולקבל אחד את השני, לתמיכה הדדית ולשוויון זכויות מלא, הן בציבור הדתי והן בקהילות השונות, וזאת גם בנושא נשים.

“איני רואה מקום לחבר מועצה בקואליציה המחזיק בדעות חשוכות מימי הביניים, כנגד נשים וקהילות שלמות, ועוד לשמש בתפקיד האחראי על התרבות התורנית.

“לאור דבריך, ועד אשר תשכיל ותקבל את השונה ממך, וזאת על פי סמכותי, הנני מודיעך כי הנך משוחרר מתפקידך בקואליציה, וכמחזיק תיק התרבות התורנית”.

ראש העיר אף מאיים בסיום מכתבו: “אציין כי אני שומר לעצמי את הזכות לנקוט באמצעים משפטיים, ככל שיתבקשו, על דברי הדיבה והשקר שלך בכנסת ישראל”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מקלחת קררררה......
    20/03/2017 14:03
    אשדודית
  1. הפוסט ניער אותי קשות. תגידו, אתם לא מרגישים מסוממים? כל כך התרגלנו לטינופת, לרעל הפוליטיקל קורקט, לעיוות של “איש באמונתו”…. גם אנחנו, גם נציגינו בכל אתר. התייאשנו ומעדיפים להתעלם מכבוד שמים וכבוד התורה.
    והנה קם יהודי אנונימי, בעיר אנונימית (כמה חרדים בהרצליה?) ואומר בקול צלול: אסור!
    לא מפורסם, לא כותרות, לא קופון פוליטי – עוד משלם על כך מחיר כואב.
    כל כך כבוד שמים!
    תודה. חיזקת אותי

    • מבין עניין   20/03/2017 21:57

      אלעד מנסה ליצור רעש תקשורתי לעצמו שיכירו אותו להתקדם לכנסת הוא לא באמת חקר את הנושא ממליץ לך לבדוק בעירייה בטלפון פשוט למחלקת החינוך ולהווכח שה שהוא אומר לא נכון בכלל!!!