ארה”ב ביקשה להסגיר את המחבלת מהפיגוע ב’סבארו’? ירדן ‘מצפצפת’

משרד המשפטים בירדן סירב להענות לבקשת ארצות הברית להסגיר את המחבלת מהפיגוע במסעדת סבארו בירושלים • זאת לאחר שבית משפט ירדני קבע כי מאחר שאין הסכם הסגרה עם ארה"ב - אין עילה לאישור הבקשה
נתן פרל
י"ח אדר התשע"ז / 16.03.2017 10:33

העיתון הירדני ‘אל-ע’ד’ מדווח הבוקר (חמישי) כי הממלכה לא תאשר את בקשת משרד המשפטים של ארצות הברית להסגיר את המחבלת אחלאם תמימיי – הסייענית שהסיעה את המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע הרצחני במסעדת סבארו בירושלים בחודש אוגוסט 2001, בו נרצחו 15 בני אדם – בהם גם אזרחים אמריקנים.

בין ההרוגים בפיגוע שהיה אחד המזוויעים שידעה ירושלים, היו שבעה ילדים ואישה בהיריון.

על פי הדיווח, הבקשה הועברה לפי דרישת ארה”ב דרך האינטרפול לירדן, והועברה לבית משפט המטפל בדיני הסגרה.

בית המשפט הירדני קבע כי אין עילה להסגרתה של תמימי, שכן אין הסכם הסגרה תקף בין ירדן לארה”ב. לדברי מקורות בירדן, הסכם שכזה נחתם בשנת 1995, אך לא אושרר בפרלמנט ועל כן אינו תקף.

תמימי נשפטה על חלקה בפיגוע ל-16 מאסרי עולם, אך היא שוחררה כעבור 12 שנה בלבד, במסגרת ‘עסקת שליט’ – וגורשה במסגרת העסקה לירדן.

תמימי לא הביעה מעולם חרטה על מעשיה ואף אמרה: “הייתי עושה את הכול עוד פעם”. לאחר שחרורה מהכלא הישראלי הפכה לכוכבת טלוויזיה בירדן.

בריאיון לאתר האינטרנט של חמאס אמרה: “זה היה מעשה מחושב שבוצע מתוך שכנוע ואמונה באללה. לוחם הג’יהאד תמיד מוכן למות מות קדושים, להיאסר או להצליח במשימה. הצלחתי לגבור על מכשול המאסר ושוחררתי – מדוע עליי להתחרט?”

ארגון שורת הדין, המייצג בין היתר את בני משפחתה של חנה נחנברג שנפגעה בפיגוע והפכה לצמח, פעל בשנים האחרונות בזירה האמריקנית ובין היתר העלה את הבקשה להסגיר את המחבלת לארצות הברית ולהגיש נגדה תביעה על חלקה ברצח אזרחים אמריקנים חפים מפשע.

נציגים מטעם משרד המשפטים האמריקני הגיעו בימים האחרונים לישראל, לעדכן את משפחות קורבנות הפיגוע בהחלטה לדרוש את הסגרת המחבלת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות