משבר • שר האוצר: “איך אומרים החבר’ה? כחלון ונתניהו כבר לא…”

שר האוצר משה כחלון על המתיחות בינו ובין ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע הקמת תאגיד השידור הציבורי: "זו לא סופה של ידידות, יש מתחים" • ח"כ רחל עזריה: "נתניהו משתמש בעובדי רשות השידור כדי לנגח את כחלון" • דרעי: "אם לא יתעשתו - עדיף ללכת לבחירות"
אריה ריבקינד
י"ח אדר התשע"ז / 16.03.2017 10:01

שר האוצר, משה כחלון, התייחס הבוקר (חמישי) בראיון שהעניק לגלי צה”ל למתיחות בינו ובין ראש הממשלה בנימין נתניהו – אשר נחשפה אמש במהלך ה’גיבושון’ של הקואליציה בחדרה,  על רקע סגירת רשות השידור.

“זו לא סופה של ידידות, יש מתחים”, אמר כחלון בהתייחסות למתח סביב סוגיית התאגיד הציבורי. “איך אומרים החבר’ה? כחלון ונתניהו כבר לא”.

שר הפנים אריה דרעי התייחס למשבר בין ראש הממשלה לשר האוצר ואמר: “חבל שזה הולך ומחריף, אני לא מתכוון להישאר בממשלה שתחיה על קלקולים…אם לא יתעשתו כולם – עדיף ללכת לבחירות”.

בנאומו אמש התייחס ראש הממשלה לבקשה שהעביר לשר האוצר לדחות את פתיחת תאגיד ‘כאן’ בחצי שנה. “רצינו לתקן אותה כי אפשר לעשות שגיאות ואפשר גם לתקן אותן. ולצערי לא הגענו להסכמות. זה לא מאוחר מידי”.

נתניהו הוסיף: “אני לא יכול להבין איך 700 מיליון שקל יישארו בלי פיקוח ציבורי. אני לא מכיר דבר כזה. זה כמעט שלושת רבעי מיליארד שקל. אין דבר כזה. מאות עובדים (-של רשות השידור), חלקם מנוסים, ותיקים, שהולכים הביתה. וזה לא מאוחר מידי לתקן”.

נתניהו פנה לשר האוצר – שיצא מהאולם עוד לפני נאומו של ראש הממשלה – ואמר לו: ”בוא נשלב ידיים – בוא נעשה את התיקון הזה. מה שצריך לעשות זה לקחת הפוגה של חצי שנה, להאריך את זה ולמצוא את הפתרון לדבר הזה. זה ראוי, זה הכרחי”.

חברת הכנסת רחל עזריה מכולנו, תקפה בשיחה בגל”צ את ראש הממשלה וטענה כי נתניהו מנצל את עובדי התאגיד לטובת מהלכים פוליטיים.

“הספין הזה שנתניהו מנסה לעשות כדי להשתמש בעובדי התאגיד זה אחד הדברים הכי לא ראויים – ואני לא רוצה להשתמש במילים שאני באמת חושבת”, אמרה.

“נתניהו רוצה להשתמש בעובדי רשות השידור כדי לנגח את השר כחלון”, טענה. לדבריה, נתניהו הוא האשם העיקרי בסגירת רשות השידור וכעת הוא עוד מנסה לתעתע בעובדים.

“הוא זה שמנע מהם להיכנס לעבוד בתאגיד”, הבהירה עזריה והוסיפה: “תאגיד יקום אין יותר דחיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות