“לא נספוג את הזלזול”: דרעי נעלב שלא הוזמן לטיסת נתניהו לסין

יו"ר ש"ס הופתע לגלות ששרים הוזמנו להצטרף לנסיעה היוקרתית של נתניהו לסין - ביניהם השרים אורי אריאל ויעקב ליצמן - ואיים בתגובה להקפיא את ההסכמים שאמורים להיחתם בין משרדי הפנים של שתי המדינות • גם אחרי שניסו לפייס אותו וביקשו שיצטרף לטיסה - הוא סירב
אריה ריבקינד
י"ח אדר התשע"ז / 16.03.2017 09:51

תקרית חריגה בין ראש הממשלה ליו”ר ש”ס: השר אריה דרעי זועם על שלא הוזמן להצטרף לביקורו של בנימין נתניהו בסין, וזאת למרות שבביקור צפוי להיחתם הסכם בין משרד הפנים הישראלי למשרד הסחר של סין.

על פי ההסכם שצפוי להיחתם, שתי המדינות תשתפנה פעולה לוודא גיוס הוגן של עובדים סינים הצפויים לעבוד בישראל.

לפי דיווח בגל”צ, השר דרעי הופתע מאוד לגלות ששרים אחרים דווקא כן הוזמנו להצטרף לנסיעה היוקרתית – ביניהם השרים אורי אריאל, זאב אלקין ויעקב ליצמן.

שר הפנים זעם ושיגר הודעה דחופה לכל חברי הכנסת של ש”ס, ובה דרש מהם שלא להצטרף ל’גיבושון  הקואליציוני’.

בעוד הרוחות סוערות, הורה השר דרעי לאנשי משרדו שלא לקדם את המגעים על ההסכם בין המשרדים – עד לבוקר.

בלשכת ראש הממשלה לא יכלו להישאר אדישים נוכח כעסו של שר הפנים, וניסו מיד לשלוח מסר מפייס.

בגל”צ דווח, מזכיר הממשלה פנה לשר דרעי ואמר לו שראש הממשלה ישמח מאוד אם הוא יצטרף לטיסה, אך דרעי סירב. הוא זעם על העיקרון שאף אחד לא חשב להביא אותו בחשבון, כשהוא חלק מהעניין – וזאת כנראה לא בפעם הראשונה.

גורם בש”ס אמר לגל”צ כי לא ייתכן שנתניהו לא מתחשב  דווקא בשותפים הכי נאמנים שלו בקואליציה, אלו שמקיימים את כל ההחלטות שמתקבלות – ובימים הללו זה כמובן לא דבר שבשגרה. לדבריו, “זאת נטייה של ראש הממשלה לרמוס את הקרובים אליו, וש”ס לא תהיה מוכנה לספוג את הזלזול הזה”.

למרות זאת, נראה שהרוחות מעט נרגעו, כאשר בסופו של דבר הורה השר דרעי לחברי סיעתו להשתתף בערב הגיבוש. הוא עצמו נכח שם וגם הסכם הסחר צפוי לצאת לדרך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות