הבחירות שהסעירו את כל אירופה: מועמד הימין הקיצוני בהולנד הובס

בהולנד נערכו בחירות שעוררו עניין רב ברחבי אירופה, בשל עלייתו בסקרים של מועמד הימין הקיצוני והאנטי-איסלאמי וילדרס • אלא שעל פי תוצאות המדגמים וילדרס זכה רק ב-19 מושבים, בעוד ראש הממשלה רוטה זכה ל-31 מושבים
קובי פינדרוס
י"ח אדר התשע"ז / 15.03.2017 22:55

הבחירות שהעולם כולו עקב אחריהן: מפלגת המרכז-ימין של ראש ממשלת הולנד מארק רוטה זכתה ב-31 מושבים בפרלמנט – כך עולה ממדגם הבחירות שפורסם הערב (רביעי) עם נעילת הקלפיות, ועודכן חצי שעה לאחר מכן עם נתונים נוספים.

מפלגתו של חירט וילדרס, שחרתה על דגלה את ההתנגדות לאיסלאם ששוטף את אירופה, הגיעה למקום השני בבחירות וחולקת את המקום הזה עם שתי מפלגות נוספות, כל אחת עם 19 מושבים: המפלגה הליברל-פרוגרסיבית (D66) והמפלגה הנוצרית-דמוקרטית (CDA).

מסתמן כי מה שהביא לתוצאות, בניגוד לסקרים המוקדמים, הוא האחוזים הגבוהים של אזרחים שיצאו לבחור.

לא מעט אנשים סיפרו לשליח חדשות 10, כי זו הפעם הראשונה שהם מגיעים לבחור בקלפי “מתוך תחושת שליחות וחשיבות היסטורית” – בניסיון לבלום את מפלגתו של וילדרס, הימנית קיצונית.

“ראיתי את מה שמתרחש בארה”ב עם טראמפ, וחשבתי לעצמי ‘אני חושש שהדבר הזה עלול לקרות גם כאן'”, סיפר בוחר.

באירופה כולה ידעו היטב, שאם וילדרס יצליח להשיג הישג של ממש, המשמעות היא חילחולה של ‘רוח טראמפ’, דרך הברקזיט בבריטניה, ללב ליבה של אירופה.

וילדרס עצמו אמר פעם: “אני מאמין שמה שהתרחש באמריקה עלול להתרחש בכל העולם”.

הבחירות  בהולנד עוררו עניין רב, שכן ניצחון של מפלגת החירות הימנית של וילדרס, עשוי היה לטלטל את אירופה החרדה מאז הברקזיט וניצחונו של דונלד טראמפ.

הבחירות בהולנד הן הראשונות מתוך שלוש מערכות בחירות קריטיות שיתקיימו השנה באיחוד האירופי ויבחנו את כוחן של המפלגות הפופוליסטיות.

בחודש הבא צפויה מארין לה פן להעפיל לסיבוב השני בבחירות בצרפת, ובספטמבר צפויה מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה לזכות לראשונה במושבים בפרלמנט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות