חשיפת חרדים10• אחרי מאבק של חודשיים: האברך גר הצדק יקבל פטור מצה”ל

חיים בוזגלו
|
י"ז אדר התשע"ז / 15.03.2017 20:26
סאגת מעצרו של האברך גר-הצדק שנעצר ונכלא, מגיעה אל סיומה הטוב • לאחר התערבות ח”כ יעקב מרגי, לבקשת חרדים10, הודיעו בצה”ל: החיול של האברך יידחה ב-4 חודשים מסיבות אישיות, ולאחר מספר מופעי הסברה בצבא יקבל פטור • ד’: “כעת נוכל לשוב לשקוד על תלמודי ללא חשש”

בעוד מפגיני ‘הפלג הירושלמי’ מתפרעים בצמתים וחוסמים כבישים, במחאה על מעצרו של בן ישיבה מאופקים בגין עריקות מצה”ל, נראה כי יש גם דרך אחרת: כחודשיים לאחר חשיפת אתר חרדים10, פרשת מעצרו הלילי של ד’, האברך גר-הצדק, מגיעה לסיומה על הצד הטוב ביותר.

לפני כחודשיים חשף חרדים10 את פרשת מעצרו של ד’ – אברך חרדי, גר צדק, נשוי ואב לילדה קטנה – שנעצר באישון ליל בביתו בטענה לעריקות מצה”ל, זאת לעיני אשתו ובתו, כשמנגד טען ד’ כי המחדל הוא בגלל צה”ל,  בשל טעות של חיילים במרכז המיון החרדי בתל השומר.

• צה”ל יקרע אותו מהסטנדר? • זעקתו של אברך גר-צדק שמתעקש ללמוד תורה

כמעט יממה לאחר ששהה ד’ במעצר, הוא שוחרר עם עונש מאסר על תנאי ונדרש להתייצב למחרת בלשכת הגיוס בתל השומר – אולם בסופו של דבר התייצב רק כשבועיים ימים לאחר מכן, הצהיר כי הוא ארוצה לחזור ללימודיו בכולל, וכי לא יתגייס.

בתגובה, הוא נעצר ונכלא בלשכת הגיוס, משם הועבר לכלא 4 ולכלא 6, שם ריצה מאסר של שבוע ימים, כשלטענתו עבר התעללות קשה מצד המפקדים במקום.

עם שחרורו החל ד’ בסדרת ניסיונות להשגת הפטור המיוחל, כשלצורך כך נרתמו גם יו”ר ועדת החינוך של הכנסת ח”כ יעקב מרגי מש”ס ודוברו אבי רוזן, שקיבלו את הפנייה באמצעות חרדים 10 – ופעלו ללא לאות למען האברך, שלמד בצעירותו בישיבת ‘אור החיים’ של הגאון רבי ראובן אלבז, התגייר – ולאחר נישואיו הפך לתלמיד כולל ומרביץ תורה בשיעורים שהוא מוסר באשדוד.

בימים האחרונים חלה פריצת דרך משמעותית בסאגה.

במשרד הביטחון שיגרו, לפני ימים אחדים, מכתב ללשכתו של ח”כ יעקב מרגי, בו הם מודיעים על הסדר מיוחד עם ד’ –  בסופו יקבל את הפטור מצה”ל.

דניאל, משרד הביטחון

 “בהמשך לפנייתך שבנדון, אעדכנך כי מצה”ל נמסר שהפנייה הועברה לבחינת הגורמים הרלוונטיים אשר עדכנו כי עניינו של הנדון נבחן בכובד ראש וביסודיות והוחלט לתת לו דחיית שירות במשך ארבעה חודשים עד לאחר לידת אשתו”, נכתב.

על פי ההסדר, בעוד כארבעה חודשים צפוי ד’ להתחייל לתקופה קצרה בה יבצע “מספר מופעי הסברה בנושא דת ויהדות, במסגרת הצבא”, כשלאחר מכן, לאור הנסיבות המיוחדות – יקבל פטור משירות הביטחון.

עם קבלת הידיעה על כך, ביקש ד’ להביע את תודתו לחרדים10 ולח”כ יעקב מרגי שפעלו בכדי להביא את הפרשה לסיומה. “אני מקווה שבכך נסיים את הסאגה הזאת וכעת נוכל לשוב לשקוד על תלמודי ללא כל חשש”, הוסיף.