פוליטיקה קטנה: דרעי הורה להחרים את ‘גיבושון הקואליציה’ – והתקפל

יו"ר ש"ס הורה לח"כים שלא להשתתף ב'גיבושון' של הקואליציה הערב, בגלל דרישה של שרת המשפטים למינוי דתי בוועדה למינוי דיינים - וחזר בו • אליצור וסמוטריץ יחרימו: "לא נוכל לחגוג ולשמוח" • ח"כי יהדות התורה ישתתפו - אבל מוזס שמחתן נכד מבכה: "נתניהו לא תיאם איתי, אף שר לא יבוא לשמחה שלי"
אבי כץ
י"ז אדר התשע"ז / 15.03.2017 18:11

יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי, הורה לחברי הכנסת של המפלגה להחרים את ה’גיבושון’ של חברי סיעות הקואליציה שיתקיים הערב (רביעי) בחדרה.

הסיבה להחרמה של ש”ס: דרישה של שרת המשפטים איילת שקד למנות  דתי-לאומי בוועדה למינוי דיינים.

מאוחר יותר בוטלה ההנחיה בש”ס שלא להגיע ל’גיבושון’. אולם, למרות זאת, נראה כי לא כל הח”כים של התנועה יתייצבו.

מי שעדיין מתעקשים שלא להשתתף הם שני חברי מפלגת ‘האיחוד הלאומי’ שר החקלאות, אורי אריאל וח”כ בצלאל סמוטריץ’, לא ישתתפו בגיבושון, זאת במחאה על כך שראש הממשלה מסרב להביא לאישור הממשלה החלטה על הקמת יישוב חדש למפוני עמונה.

“לא נוכל לחגוג ולשמוח עם הקואליציה כאשר אחינו ואחיותנו,מתיישבי עמונה, נמצאים בתנאים מחפירים וראש הממשלה אינו עומד בהבטחתו להקים יישוב חדש עבורם”, מסר השניים לחרדים10.

מי שהתלונן על מועד ‘הגיבושון’ הוא ח”כ מנחם אליעזר מוזס מיהדות התורה, שהערב חוגג את חתונת אחד מנכדיו. “נתניהו לא תיאם איתי, אף שר לא יבוא לשמחה שלי”, ביכה מוזס.

ביהדות התורה, בכל מקרה, אין החלטה סיעתית להחרים את האירוע. גורם בדגל התורה אמר לחרדים10: “אין החרמה בדגל התורה”.

גם בלשכתו של שר הבריאות אמרו כי ליצמן ישתתף.

אפילו בסביבתו של ח”כ ישראל אייכלר, שזועם על יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, אומרים כי ישתתף, שכן “הגעה לאירוע מכבדת את נתניהו”.

מי שלכתחילה לא אישר השתתפות הוא סגן שר החינוך, ח”כ מאיר פרוש, בשל אירוע משפחתי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות