“יהיה סוער במיוחד”: פעילי ‘הפלג’ יפגינו בצמתים החל מהשעה 15:30

בגלל מעצר בחור ישיבה מאופקים: בירושלים תתקיים ההפגנה בצומת בר אילן ב-15:30 - ובשאר רחבי הארץ לפי ההתארגנות המקומית של פעילי 'הפלג' • ב'פלג' טוענים: במשטרה הצבאית 'התקפלו' ושחררו אמש את בחור הישיבה בשעת לילה מאוחרת מהבידוד והוא הועבר לאגף הכללי
יוסף גרינבוים
י"ז אדר התשע"ז / 15.03.2017 12:56

 אחר הצהריים (רביעי) יפגינו פעילי ‘הפלג הירושלמי’ בצמתים וכבישים ברחבי הארץ, זאת  עקב מעצר בחור הישיבה ישראל מאיר טולידנו, תלמיד ישיבת ‘מאירת שמועה’ באשדוד, בידי המשטרה הצבאית.

טולידנו נעצר ביום ראשון בלילה, מוצאי פורים, בביתו שבאופקים.

אמש החליט בית הדין הצבאי להאריך את מעצרו עד יום חמישי – אז יתקיים דיון נוסף בעניינו.

כפי שדווח אמש בחרדים10, הורה הגר”ש  אוירבך לצאת להפגנות מחאה כנגד מעצר בן הישיבה.

בירושלים תתקיים ההפגנה בצומת בר אילן בשעה 15:30, ובשאר רחבי הארץ לפי ההתארגנות המקומית של פעילי ‘הפלג’.

בצומת שילת – ב-17:00.
באשדוד – ב-17:00.
בית שמש – ב-19:00.

ראשי ‘הועדה להצלת עולם התורה’ אומרים, כי “הפעם יהיה סוער במיוחד”.

ב’ועדה להצלת עולם התורה’, טוענים כי לאחר שעורך הדין מטעמם שלח פניה בהולה למפקד הכלא על כך שהבחור מוחזק בבידוד ועובר עינויים בידי הסוהרים, ובעקבות הלחץ הציבורי עקב פרסום הדברים, ‘התקפלו’ במשטרה הצבאית, ושחררו אותו אמש בשעת לילה מאוחרת מהבידוד, והוא הועבר לאגף הכללי בכלא, וקיבל תנאים כשאר האסירים.

בדובר צה”ל הגיבו אמש לחרדים10 על הטענות כי האסיר עונה: “העצור לא שיתף פעולה עם רשויות הגיוס ונעצר בגין השתמטות מגיוס. בעת ניסיון מעצרו ניסה לברוח ולכן עם הגעתו לכלא נשלח לבידוד. הוצאתו מאגף הבידוד תבחן מחר”.

גורמים בצה”ל עמם שוחח כתב חרדים10 אמרו, כי במהלך השהיה בחדר החייל יכול לשבת או לעמוד כרצונו, למעט בזמן הספירה.

באשר לטענה על עמידתו עם ידיים מאחורי הגב – אמרו: “כלל החיילים נדרשים לעמוד במצב נוח בעת ספירות, מסדרים ובמהלך ההליכה לחדר האוכל בלבד. בניגוד לנטען, החייל לא התבקש לעמוד כך לאורך כל היום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האידיוט יהודה משי זהב שבניו משרתים בצה
    15/03/2017 16:17
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. האידיוט יהודה משי זהב שבניו משרתים בצה”ל – השמד, בטור ב’ידיעות’ על בובת החייל במא”ש: “יש לי טענות כלפי הרבנים שלנו, המפגינים מוציאים שם רע, חייבים להוציא אותם מהשכונות. אסור לפחד מהם. ועל המשכילים האלו אמר הקב”ה בַאֲבֹד רְשָׁעִים רִינָּה וגו’ ודו”ק. עפרא לפומא – פירוש הביטוי – שימלא פיו עפר דהיינו שיחזור לעפר ממנו בא גופו ותלך נפשו לאבדון מבלי שום זכר, ע”י הקב”ה בעצמו. ומי שהמציא את המילה חרד”ק ניצח את המערכה.