ארה”ב דורשת מירדן להסגיר מחבלת שהייתה שותפה לפיגוע ב’סבארו’

ארצות הברית החליטה לדרוש מממשלת ירדן להסגיר לידיה את המחבלת אחלאם תמימי, הסייענית שהסיעה את המחבל המתאבד שפוצץ עצמו במסעדת 'סבארו' בירושלים בפיגוע נרצחו 15 בני אדם – בהם גם אזרחים אמריקנים
נתן פרל
י"ז אדר התשע"ז / 15.03.2017 02:08

משרד המשפטים האמריקני הודיע אמש (שלישי) כי הוא דורש מממשלת ירדן להסגיר לידי ארצות הברית את המחבלת אחלאם תמימי – הסייענית שהסיעה את המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע הרצחני במסעדת סבארו בירושלים בחודש אוגוסט 2001, בו נרצחו 15 בני אדם – בהם גם אזרחים אמריקנים.

בין ההרוגים בפיגוע שהיה אחד המזוויעים שידעה ירושלים, היו שבעה ילדים ואישה בהיריון.

תמימי נשפטה על חלקה בפיגוע ל-16 מאסרי עולם, אך היא שוחררה כעבור 12 שנה בלבד, במסגרת ‘עסקת שליט’ – וגורשה במסגרת העסקה לירדן.

תמימי לא הביעה מעולם חרטה על מעשיה ואף אמרה: “הייתי עושה את הכול עוד פעם”. לאחר שחרורה מהכלא הישראלי הפכה לכוכבת טלוויזיה בירדן.

בריאיון לאתר האינטרנט של חמאס אמרה: “זה היה מעשה מחושב שבוצע מתוך שכנוע ואמונה באללה. לוחם הג’יהאד תמיד מוכן למות מות קדושים, להיאסר או להצליח במשימה. הצלחתי לגבור על מכשול המאסר ושוחררתי – מדוע עליי להתחרט?”

ארגון שורת הדין, המייצג בין היתר את בני משפחתה של חנה נחנברג שנפגעה בפיגוע והפכה לצמח, פעל בשנים האחרונות בזירה האמריקנית ובין היתר העלה את הבקשה להסגיר את המחבלת לארצות הברית ולהגיש נגדה תביעה על חלקה ברצח אזרחים אמריקנים חפים מפשע.

נציגים מטעם משרד המשפטים האמריקני הגיעו בימים האחרונים לישראל, לעדכן את משפחות קורבנות הפיגוע בהחלטה לדרוש את הסגרת המחבלת.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות