העיתונאית מתאגיד ‘כאן’ ששיתפה ציוץ המהלל מחבל שחוסל הושעתה

העיתונאית צייצה מחדש ציוץ תמיכה במחבל שחוסל בשבוע שעבר על ידי חיילי צה"ל • בתאגיד השידור 'כאן' הודיעו: "הושעתה מהגשת תכנים בתאגיד עד להודעה חדשה, לאחר שהובהרו לה חומרת הציוץ ששיתפה והשלכותיו"
אבי כץ
ט"ז אדר התשע"ז / 14.03.2017 19:03

תאגיד השידור הציבורי ‘כאן’ הודיע הערב (שלישי) כי סמאח וותד הושעתה מהגשת תכנים עד להודעה חדשה. זאת בעקבות חשיפת ערוץ 20 אתמול על ציוץ תמיכה במחבל, אותו פרסמה בטוויטר הפרטי שלה.

“סמאח וותד הושעתה מהגשת תכנים בתאגיד עד להודעה חדשה לאחר שהובהרו לה חומרת הציוץ ששיתפה והשלכותיו. וותד הבהירה כי אין בשיתוף הציוץ הבעת תמיכה בתוכנו והיא איננה מעודדת או תומכת באלימות משום סוג”, נאמר בהודעת התאגיד.

אתמול חשף ערוץ 20, כי וותד שיתפה בחשבון הטוויטר שלה ציוץ המהלל את המחבל באסל אל ערג’ – שחוסל בשבוע שעבר בהיתקלות לילית עם כוח ימ”מ ברמאללה.

וותד צייצה מחדש ציוץ של עמוד בשם “palestine info center” שבו מופיע ציור של המחבל אל ערג’ תחת הכיתוב: “האינטלקטואל הוא הראשון להילחם ולעולם לא מוותר”.

בתגובה לפניית ערוץ 20 אישרה סמאח ותד את הפרסום ואמרה: “אני תוהה למה אתם אומרים ‘מחבל’, בעוד שאפילו בחדשות אמרו ‘מבוקש’, לא ‘מחבל'”.

סמאח וותד, בת ה-23, תושבת ג’ת שבמשולש, מועסקת כתחקירנית בחטיבה הערבית בתאגיד השידור הציבורי.

המחבל אל ערג’, בן 31,  פתח באש על כוחות ימ”מ של המשטרה בעת שפעלו לאיתור מבוקשים ואמל”ח באל-בירה שבאזור רמאללה וחוסל.

כפי שנראה בתיעוד של צה”ל, סרקו לוחמי הימ”מ את הבית של המבוקש וכאשר הגיעו לסרוק את הבוידעם, נפתחה לעברם אש על ידי המחבל שהתחבא במקום, ירי אותו ביצע מנשק הקרלו שהיה בידו. בסיומו של קרב היריות המחבל נהרג.

אל ערג’, במוצאו מבית לחם, עמד בראש חוליית טרור שתכננה לבצעה פעילות טרור אל מול יעדים ישראליים. הוא עצמו היה מאכוון החולייה ואחראי על רכישת האמל”ח. בסריקה בביתו מצאו כוחות הימ״מ וצה״ל נשקים ותחמושות מסוג m16 וקרלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות