לא רשמה הכנסות – ותירצה: “אני נורא מבולבלת בתקופה האחרונה”

במבצע ביקורת בירושלים ובסביבתה של רשות המיסים התבצעו 253 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים • בבדיקה התברר: כ- 11% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין • והנה התירוצים
שייע קליין
ט"ז אדר התשע"ז / 14.03.2017 16:14

אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכו מבצע ביקורת בירושלים ובסביבתה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה ירושלים 1, התבצעו 253 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ- 11% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

מבדיקת פנקס הזמנות של מכון קוסמטיקה בירושלים עלה, כי לא נרשמו בספרי העסק הכנסות של כ-4000 ש”ח. בעלת העסק אמרה בתגובה: “אני נורא מבולבלת בתקופה האחרונה”.

בעסק לעיצוב מטבחים בו התבצעה ביקורת גילו המבקרים כי 55,000 ש”ח לא נרשמו בספרים. בעל העסק הסביר: “מדובר בתום לב, לא ידעתי שצריך לדווח”.

בביקורת בפעוטון בעיר נבדקו על ידי המבקרים דפי הבנק של מפעילת המקום. הם גילו כי 60,000 ש”ח שהופקדו לחשבון העסק לא נרשמו בספרים. כמו כן לא נרשם סכום של כ-295,000 ש”ח שהתקבל בצ’קים דחויים.

בעלת העסק טענה: “אני בדיוק עוברת דירה, התכוונתי לרשום כשאכנס לדירה החדשה”.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות