בית המשפט האירופי: מעסיק יכול לאסור כיסוי ראש • היהודים מוחים

בית המשפט האירופי לצדק פסק כי מעסיקים יכולים לאסור או להגביל עטיית סממנים דתיים במקומות העבודה • ועידת רבני אירופה: "החלטת בית משפט בעניין הזה מסמנת מגמה של הגבלת חופש הדת"
נתן פרל
ט"ז אדר התשע"ז / 14.03.2017 15:30

בית המשפט האירופי לצדק פסק היום (שלישי) כי מעסיקים יכולים לאסור או להגביל עטיית סממנים דתיים במקומות העבודה, וכי הדרישה עומדת בקנה אחד עם החוק.

הפסיקה בבית המשפט באה לאחר שמספר מדינות באירופה אסרו בחודשים האחרונים על חבישת כיסוי ראש מוסלמי, כמו חיג’אב ובורקה, במקומות עבודה ציבוריים – ובעקבות שני מקרי פיטורין, בהן היו מעורבות נשים מוסלמיות.

השופטים קבעו: “חוק פנימי האוסר לבישה באופן גלוי של כל סממן פוליטי, פילוסופי או דתי, אינו מהווה אפלייה ישירה”.

עם זאת, הם הגבילו את האיסור וקבעו כי הוא ייאכף “בתנאי שהוא יהיה מבוסס על כללי חברה פנימיים, המחייבים את כלל העובדים להתלבש בצורה ניטראלית”.

זו פעם הראשונה שבית המשפט האירופי לצדק נדרש לסוגיה, שעוררה כצפוי זעם בקרב עובדים מוסלמים, לאחר שנדרשו להסיר את כיסוי הראש שלהם במקומות העבודה.

בתגובה להחלטת בית הדין האירופי לצדק אמר נשיא ׳ועידת רבני אירופה׳ ורבה של מוסקבה הרב פנחס גולדשמידט: “החלטת בית משפט בעניין הזה מסמנת מגמה של הגבלת חופש הדת באירופה שתהיה לה השלכות חמורות לכל הדתות באירופה.

“ועידת רבני אירופה מוחה נגד ההחלטה הזאת ופונה לכל האירופאיים השפויים לא לתת לקיצוניות ולגזענות להשתלט שוב על היבשת האירופית.

“ראשי האיחוד האירופי הצהירו לא אחת כי כל הקמתו של האיחוד האירופי נועד לשמור ולהגן על זכויות האדם ודתו, ואנו מצפים מהם לממש התחייבות זו שניתנה לנו היהודים ולכל הדתות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות