מרגי: “איך יתכן שבדו”ח כתוב שרק 8 תלמידים חרדים סולקו מלימודים?”

98 תלמידים הורחקו לצמיתות מבתי הספר בשנת תשע"ו - אבל מנתוני משרד החינוך עולה כי רק 8 תלמידים הורחקו לצמיתות ממערכת החינוך החרדית • ח"כ יעקב מרגי: "הנתונים אינם מתכתבים עם המציאות, תכינו מסמך מעמיק לגבי הרחקות בכל מוסדות החינוך החרדי"
אריה ריבקינד
ט"ז אדר התשע"ז / 14.03.2017 15:11

ח”כ יעקב מרגי, יו”ר ועדת החינוך התרבות והספורט, אמר היום (שלישי), בתום דיון שעסק בדיווח השנתי לחוק זכויות התלמיד: “משרד החינוך רואה בתלמידי החינוך החרדי סרח עודף. הם השקופים של הנהלת משרד החינוך”.

לפי סעיף 6 לחוק זכויות התלמיד, מחויב שר החינוך למסור לוועדת החינוך דיווח על מספר הרחקות התלמידים לצמיתות שבוצעו במערכת החינוך.

בשנת 2016 ביקש יו”ר הוועדה, ח”כ יעקב מרגי, להגיש לו דו”ח מפורט – הכולל נתונים ופילוחים לפי מגזרים. מהדו”ח עלה, כי בשנת תשע”ו הורחקו 98 תלמידים לצמיתות מבתי הספר.

מנהלת היחידה לאקלים מיטבי וצמצום במשרד החינוך הילה סגל הציגה בפני חברי הוועדה דו”ח מפורט, ובו התפלגות הנתונים על תלמידים שהורחקו לצמיתות בשנת תשע”ו, ממנו עולה כי במגזר החרדי הורחקו רק 8 תלמידים לצמיתות. הדו”ח מדבר על כלל התלמידים בחינוך החרדי, אליהם מתייחס חוק חינוך. מדובר בגילאי 18-3.

ח”כ יעקב מרגי הגיב: “מדובר בנתון שאינו משקף את המציאות. אם אלו הנתונים שהצליח משרד החינוך לאסוף על הנעשה בחינוך החרדי – המסקנה ברורה: עבור משרד החינוך התלמידים החרדים הם שקופים, היחס אליהם הוא כאל סרח עודף. לא ניתן להציג נתון שאינו מתכתב עם המציאות”.

לאור הנתונים שהוצגו בפניו, קרא ח”כ מרגי למשרד החינוך לבדוק את ההרחקות לצמיתות גם במוסדות החינוך החרדיים של המוכר שאינו רשמי. הוא קרא למשרד החינוך להכין מסמך מעמיק לגבי הרחקות במוסדות חינוך חרדיים שיכלול את כל התלמידים שחל עליהם חוק חינוך חובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות