בן דהן על הבובות: הם ‘אינם בוחלים בשימוש בחגים יהודיים כדי להסית’

קנאים בשכונות מאה שערים ובית ישראל בירושלים תלו על מרפסות בובות בדמות חיילים חרדים - ולראשונה אושרה חקירה בגין הסתה • סגן שר הביטחון: "עליית מדרגה בטיפול בהסתה נגד חיילים חרדים היא הדרך היחידה למגר את ההסתה"
נחמן גור
ט"ז אדר התשע"ז / 13.03.2017 23:07

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, שהקים את הצוות המשותף לטיפול בתלונות על הסתה נגד חיילים חרדים – הגיב היום (שני) על תליית הבובות של החיילים החרדים בשכונות מאה שערים ובית ישראל בירושלים.

“המסיתים אינם בוחלים בשימוש בחגים יהודיים כדי להסית נגד אחיהם המשרתים בצה”ל”, אמר בן דהן. “באמתלה של קידוש ה’ הם עושים חילול ה'”.

סגן השר הוסיף: “אני משבח את המשטרה ואת הפרקליטות ועל הפעילות המהירה, שמהווה הוכחה כי מאמציי בשנתיים האחרונות להקמת הצוות המשותף לפרקליטות, למשטרה  ולצבא היו נכונים”.

לדבריו, “עליית מדרגה בטיפול בהסתה נגד חיילים חרדים היא הדרך היחידה למגר את ההסתה”.

• צפו: המשטרה הסירה בובות ‘חרדק’, עצרה שניים ותפתח בחקירת הסתה

הבוקר הסירה המשטרה בובה בדמות חייל צה”ל ועליה כיתוב ‘חרד”ק החוצה’ – שנתלתה סמוך לבניין מגורים ברחוב יחזקאל. הבובה שהוסרה הועברה לבדיקת המעבדות לזיהוי פלילי במשטרה.

כעבור זמן קצר פשטה המשטרה גם על שכונת מאה שערים להסרת שתי בובות נוספות בדמות חיילי צה”ל, שנתלו על גגות בניינים ברחוב חוקוק וזוננפלד.

כוח משטרה, בסיוע כוחות מכבאות והצלה ירושלים, הוריד את הבובות.

במהלך הורדת הבובות החלה התקהלות והתגודדות של קנאים ממאה שערים, כאשר חלקם ניסו לשבש את פעולת הסרת הבובות. שני חשודים עוכבו והובאו לחקירה בתחנת לב הבירה.

בצהרים קיבלה המשטרה לראשונה אישור מפרקליטות המדינה לפתוח בחקירה בחשד להסתה, בגין תליית הבובות. “מדובר בצעד שאינו שכיח והוא אושר עקב חומרת המקרה והמשמעויות הנלוות אליו”, אומרים במשטרה.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיב בצהרים על הבובות:”אני מזועזע מתמונות החיילים התלויים באזור שכונת מאה שערים. מצפה מהמשטרה והפרקליטות לעשות הכל כדי לחקור ולהביא לדין את העבריינים המתועבים שאחראים למיצג ההסתה והשטנה הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות