הנה הסיבה: מדוע ג’ייסון גרינבלט הופיע לפגישה עם נתניהו בלי כיפה?

השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לענייני המו"מ עם הפלסטינים הגיע בצהריים לישראל - ונפגש עם ראש הממשלה, ללא הכיפה השחורה שהוא חובש לראשו
יוני גרין
ט"ו אדר התשע"ז / 13.03.2017 18:51

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אירח הערב (שני) בלשכתו לפגישה ראשונה את השליח המיוחד של ממשל טראמפ למזרח התיכון, ג’ייסון גרינבלט.

הפגישה ארכה למעלה מחמש שעות.

השניים דנו בעיקר בנושאים הבוערים סביב המו”מ התקוע זה שנים מספר בין ישראל והפלסטינים. נתניהו וגרינבלט דנו גם בנושא הבנייה ביו”ש ”בתקווה להגיע לנוסחה שתוביל למטרה לקדם שלום וביטחון”.

גרינבלט הגיע היום בצהריים לישראל והוא צפוי להיפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ועם יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

“מקווה שנעשה דברים טובים יחד”, אמר נתניהו בתחילת הפגישה.

גרינבלט , בן 50, הוא יהודי אורתודוקסי, עורך דין במקצועו. הוא שימש כסגן נשיא ויועץ משפטי ראשי של ארגון טראמפ, וכן שימש כיועצו של דונלד טראמפ בנושא ישראל, במהלך מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

לאחר ניצחונו בבחירות מינה אותו הנשיא טראמפ, למנהל תחום המשאים ומתנים הבינלאומיים.

הוא גדל בקווינס שבניו יורק, ואחר כך למד ב’ישיבה יוניברסיטי’. בהמשך למד בישיבת הר עציון שבגוש עציון. גרינבלט מתגורר בטינק שבניו ג’רזי, עם אשתו נעמי וששת ילדיו.

כיהודי דתי, גרינבלט נוהג לחבוש כיפה שחורה לראשו, אולם כמו אנשי עסקים אורתודוקסים רבים בארה”ב, בפגישות עסקיות במהלך השבוע הוא מופיע ללא כיפה.

יהודים אלה נוהגים כך, על בסיס תשובה של הגאון רבי משה פיינשטיין זצ”ל – שפסק כי הואיל וחבישת הכיפה היא מנהג חסידות, אפשר להקל ולשבת בעבודה ללא כיפה.

הנשיא טראמפ מעוניין לקדם את השיחות בין הצדדים ולהוציא אותן מהקיפאון העמוק אליו נקלעו, אך מבקש להבהיר לפלסטינים שעליהם להכיר בישראל ובצורכי הביטחון שלה.

ג\'ייסון גרינבלט

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המקורבים למלכות התירו להם חז
    13/03/2017 21:51
    צביקה
  1. ראה גמרא

  2. בשום מקום לא כתוב שצריך לחבוש כיפה. סתם מינהג רשות
    14/03/2017 01:12
    סגלוביץ
  3. וזאת דעתו של הרב קוק זצ’ל