יועצו של טראמפ מגיע היום: ייפגש עם נתניהו, ריבלין ואבו מאזן

ג'ייסון גרינבלט ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו ועם הנשיא ריבלין • בישראל יבקשו לאשר הבנות על בנייה בירושלים ובגושי ההתיישבות • מחר ייפגש גרינבלט עם אבו מאזן
יוני גרין
ט"ו אדר התשע"ז / 13.03.2017 10:43

ג’ייסון גרינבלט, יועצו ושליחו של נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ, החובש כיפה שחורה, מגיע היום לשורת מפגשים והתייעצויות בישראל. היועץ ייפגש גם עם נשיא המדינה ראובן ריבלין.

בהמשך ייפגש גם עם יו”ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן.

גרינבלט צפוי להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולדון עמו בבקשת הנשיא טראמפ למתן את הבנייה הישראלית ביהודה ושומרון.

בהקשר זה צפוי ראש הממשלה להבהיר לגרינבלט כי בנייתו של הישוב למען מפוני עמונה אינה מהוה בנייה של ישוב חדש, אלא בנייה במתחם השייך לישוב קיים.

הביקור של הנציג החדש מוגדר “לימודי”, אך כבר בשלב הראשון, ברור שמצפים ממנו להגיע להסכמות על אודות הבנייה מעבר לקו הירוק. נתניהו מבקש בנייה חופשית בכל שטחי ירושלים ובגושי ההתיישבות, בתוך השטח המוניציפאלי של היישובים הקיימים.

נתניהו, כך צוטטו גורמים בכירים בישראל היום, יצטרך לאשר מחדש את ההתחייבות שלו לממשל הקודם, כמו לכל הממשלות במהלך 22 השנים האחרונות, שלפיה ישראל לא תקים יישובים ולא תפקיע אדמות פלשתיניות ביו”ש.

נתניהו וגרינבלט צפויים להעלות בשיחתם גם את סוגיית העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים.

לאחר שורת מפגשיו עם בכירי הממשל בישראל, צפוי גרינבלט להגיע מחר לרמאללה, שם ייפגש עם יו”ר הרשות, אבו מאזן, עמו ידון בסוגיית הסיכויים להתנעת המהלך המדיני בין ישראל והרש”פ, סוגייה שהנשיא האמריקאי הציב כיעד מדיני.

ביום רביעי וחמישי הוא ימשיך בפגישות, ובין השאר הוא צפוי לפגוש גם את יו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות