שוחרר מבצע הטבח הנורא בנהריים • בני המשפחות: כעס, כולנו שבורים

כלי תקשורת בירדן מדווחים כי המחבל אחמד דקאמסה, שביצע את הטבח בנהריים בשנת 1997, כאשר ירה למוות בשבע התלמידות מבית ספר דתי בבית שמש שהיו בטיול שנתי - יצא היום לחופשי אחרי 20 שנה • פצעי המשפחות נפתחים • צפו בכתבה מהטבח, הלוויות וביקור הניחומין של חוסיין
חיים טוויל
י"ד אדר התשע"ז / 12.03.2017 10:09

כלי תקשורת בירדן דיווחו הלילה כי המחבל אחמד דקאמסה, שביצע את הטבח בנהריים בשנת 1997, ורצח 7 תלמידות – שוחרר מהכלא, לאחר שריצה 20 שנות מאסר.

ב-13 במרץ 1997 ירה דקמסה על קבוצת ילדות תלמידות כיתות ז’ וח’ מבית הספר הדתי אמי”ת מבית שמש, שהיו בטיול שנתי ב”אי השלום” בנהריים.

דקמסה רצח שבע תלמידות, ופצע שש אחרות, מהן שתיים באופן קשה.

עם לכידתו טען הצבא הירדני כי דקמסה חולה נפש. הוא נידון ל-25 שנות מאסר בירדן, אך עונשו קוצר בשנה שעברה.

לאחר הפיגוע, מלך ירדן דאז, חוסיין, הודיע בצעד חריג שהוא מתנצל אישית והגיע לישראל. במהלך ביקורו הגיע לבתי הורי התלמידות ולבית החולים בהם אושפזו הפצועות. חוסיין אף הורה על מתן פיצוי כספי למשפחות הנפגעות.

אתי מלכה, אחותה של עדי מלכה, שנורתה למוות בטבח, אמרה לאתר וואלה: “התחושות קשות מאוד, אנחנו חוזרים 20 שנה אחורה. זה לחזור לאותו יום”.

היא הוסיפה: “משבע בבוקר אני לא מצליחה לעכל את הבשורה הזו. אני לא יכולה להסביר מה אני מרגישה. כולנו מפורקים, כולנו שבורים. אימא שלי חזרה היום לאותו היום. כמה מוזר שזה בדיוק 20 שנה. יש כעס עצום, זה לא נתפס, ראיתי איך הוא נראה היום ואני מדמיינת איך אחותי הייתה נראית אחרי 20 שנה. התחושות הן בעיקר כעס. חשבתי שיקרה נס, ואז אני רואה איך מקבלים אותו בחגיגות כגיבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות