צפו: מוזיאון הילדים היהודי ליד 770 בברוקלין פונה בשל איום על פצצה

מוזיאון הילדים היהודי בשכונת קראון הייטס שבברוקלין פונה על ידי המשטרה מחשש להימצאות פצצה בבניין - לאחר שהגיע איום באמצעות דואר אלקטרוני • באיום נכתב כי הונחו פצצות בכל רחבי הבניין, וכי הן יפוצצו מרחוק
נתן פרל
י"א אדר התשע"ז / 09.03.2017 18:04

מוזיאון הילדים היהודי בשכונת קראון הייטס שבברוקלין פונה הבוקר (חמישי, שעון ניו יורק) מחשש להימצאות פצצה בבניין.

מוזיאון הילדים היהודי בקראון הייטס, בניין המתנשא לגובה 7 קומות, ממוקם בצומת הרחובות איסטרן פארקווי וקינגסטון, והוא ממוקם מעבר לכביש של מרכז חב”ד העולמי-770.

משטרת ניו-יורק הכריזה על גיוס ברמה 1, וכוחות של חבלנים הגיעו אל הזירה. רחוב קינגסטון וכביש הגישה של איסטרן פארקוויי בקרבת המוזיאון נסגרו לתנועה –  עד שהמשטרה הודיעה כי החשש הוסר.

התברר, שזו התרעת שווא כמו בכל המקרים בחודשים האחרונים. התנועה זורמת כרגיל, ובניין המוזיאון נפתח מחדש.

לחרדים10 נודע, כי האיום נשלח באמצעות דואר אלקטרוני.

באיום נכתב כי הונחו פצצות בכל רחבי הבניין, וכי הן יפוצצו מרחוק. עובד במוזיאון שקיבל את ההודעה בסביבות השעה 10:00 הודיע על כך מיד ​​למשטרה.

שולח המסר טען כי הוא חבר באירגון לא מוכר ושתל את הפצצות בעזרת שותף שעובד במקום שסייע לו. לבסוף טען כי הודיע על הפצצות כי שינה את דעתו ולא רצה שמישהו ייפגע.

ראש מחלק החקירות במשטרת ניו יורק, רוברטס בויס, אמר ביום שלישי בערב כי האיומים על פצצות במרכזים יהודיים בניו יורק מתגברים “בקצב חסר תקדים” ונראה כי מדובר ב”איומים מתואמים”.

מוקדם יותר באותו יום  פונו ארבעה מרכזים יהודיים וכמה לשכות של ‘הליגה נגד השמצה’ ברחבי ארצות הברית, לאחר שהתקבלו איומים טלפוניים על מתקפה.

עד היום היו שישה גלים של איומים על הטמנת פצצות, שהופנו אל יותר ממאה מוסדות יהודיים – כולם היו איומי סרק, אולם היו גם התקפות ונדליזם בבתי עלמין יהודיים. האיום במוזיאון הילדים הוא כבר הגל השביעי של האיומים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות