גזירת הגיוס • הרב אקסלרוד תוקף את בית הדין ואגו”ח: ‘אין הנהגה אמיתית בחב”ד’

הגר"ג אקסלרוד, רב בכיר בפלג המשיחי שתקף את ישיבת חב"ד בצפת, ישיבת הדגל של המשיחיסטים - חוזר בו ומאשים: "בעיית הגיוס שתלמידי חב"ד נתונים בה היא חמורה ביותר. מפלים לרעה את חב"ד מכל שאר המגזרים החרדים" • תוקף את בית דין רבני חב"ד וראשי אגודת חסידי חב"ד על הפילוג בחסידות: "ההנהגה המדומה אינה נוקפת אצבע לאחות את הקרעים המדומים ומשאירה רוח פרצים לאנשים קלי דעת להבעיר שנאת חנם"
יוסף גרינבוים
י"א אדר התשע"ז / 09.03.2017 13:14

בעקבות דיווח בעיתון ‘מרכז העניינים’ כי ישיבת חב”ד בצפת, בראשותו של הרב יוסף יצחק וילשנסקי, ישיבת הדגל של הפלג המשיחי, הוכרה על ידי משרד החינוך כ’ישיבה מעודדת גיוס’ בהתאם לקריטריונים שקבע המשרד באשר לאחוזי הגיוס מאותה ישיבה – יצא השבוע הגאון רבי גדליה אקסלרוד, לשעבר דיין בבית הדין הרבני בחיפה ואחד הרבנים הבכירים המזוהים עם הפלג המשיחי, בקריאה נגד הישיבה וקבע: “אסור לשלוח את התלמידים ללמוד בישיבה שיש לה הסכם עם הצבא”.

במכתבו, תחת הכותרת ‘קריאה ומחאה’, התייחס הרב אקסלרוד לפרסום – וכותב: ” כולם רואים דברים שצריך למחות עליהם ושותקים. לאחר מחשבה הגעתי למסקנה שאין לי ברירה, ואפילו אהיה יחיד במחאה זו, אין לי רשות לשתוק”.

הרב אקסלרוד הדגיש, כי מה שפורסם כי לפי ההסדר של הישיבה עם צה”ל גיל הגיוס הוא מגיל 24 או 26 – “שקר הוא. בחורים שחוזרים מ’קבוצה’ (-ההסדר של ישיבות חב”ד לפיו תלמידים יוצאים ללמוד שנה במרכז חב”ד בניו יורק) מיד נקראים לשרת בצבא, וכל זה  על סמך החתימה שהנהלת הישיבה מעודדת בחורים לחתום, שעם יציאתם לקבוצה מאבדים הם מעמד בן ישיבה”.

הרב אקסלרוד הוסיף: “חתימה זו מזיקה לכלל ישיבות חב”ד בארה”ק שלא חתמו על שום הסכם, מכיוון שהצבא נוכח לדעת שבחורי חב”ד הם הפקר ואין להם דואג”.

בהמשך קבע כי לאור כך כל “מי שיש לו בן הלומד  בישיבה שיש לה הסכם עם הצבא כנ”ל – עליו להוציא את בנו מהישיבה ולהעבירו לישיבה שלא חתמה על הסכם עם הצבא”.

אלא שהבוקר (חמישי) מפרסם הגר”ג אקסלרוד מכתב חדש – וחוזר בו.

תחילה מגולל הרב אקסלרוד מה הוביל לפלונטר עימו מתמודדים תלמידי ישיבות חב”ד: “בעניין מצוקתם של התמימים בחורי ישיבות חב”ד בארץ הקודש, אשר נסעו כששים שנה ללמוד בבית המדרש של כבוד קדושת אדמו”ר בארה”ב – כארבעים שנה מהם בהיתר רשמי מהשלטונות, למשך שנה שנקראת שנת ‘קבוצה’, שהוא לימוד שנותן את רוח החיים לתלמידי ישיבת חב”ד, ומעמידם בקרן אורה למשך כל החיים, ואי אפשר לוותר על לימוד שנת ‘הקבוצה’ בשום אופן שהוא”.

הרב מוסיף ומסביר: “אחר כך, לאחר שאנשים קלי דעת ממחננו, מחמת קוצר דעת, קלקלו את ההסדר הנ”ל, המשיכו בחורי הישיבה להגיע למעיין חיים, לשתות מעץ החיים לשנת ‘קבוצה’, ואיכשהו הסתדרו עם שלטונות הצבא.

“כאשר התחילה תקופת השלטון של ‘האחים’ לפיד-בנט, שמטרתם הייתה להרוס את עולם התורה, מצאו בסיבה של נסיעה ללמוד ב’קבוצה’ הזדמנות להתנפל על בחורי הישיבה החוזרים לארץ הקודש, בטענה שאמנם למדו תורה – אך לא כאן בארץ אלא בישיבת כ”ק אדמו”ר (-בניו יורק), וגייסו באונס מאות רבות מתלמידי ישיבות חב”ד לצבא”.

המצב החדש הוביל לכך ש”בחורים חששו לחזור לביתם כי ארבו להם בשדה התעופה שלוחי השלטונות לאסרם, ולשלחם לצבא”.

הדיין מאשים: “הסיבה שכך עושים לתלמידי ישיבות חב”ד ולא מעיזים להתנהג כך עם תלמידי ישיבות חרדים אחרים היא, מכיוון שאין הנהגה אמיתית היום בחב”ד, ואין מי שלוקח על עצמו אחריות למצוקות של חב”ד בכל השטחים”.

בהתייחסות למחלוקת בין חב”ד לפלג המשיחי הוא הוא תוקף את בית דין רבני חב”ד ואגודת חסידי חב”ד – וכותב: “זו הסיבה לפילוג המדומה שיש בחב”ד, שההנהגה המדומה אינה נוקפת אצבע לאחות את הקרעים המדומים ומשאירה רוח פרצים לאנשים קלי דעת להבעיר שנאת חנם”.

בשלב זה מתייחס הרב אקסלרוד להתנהלות של ראשי ישיבת חב”ד בצפת מול גזירת הגיוס: “לאחר שביררתי מצב שאר הישיבות של חב”ד בארץ הקודש, התקבלה אצלי הידיעה שאדרבה ישיבת חב”ד בצפת אינה מעודדת גיוס ח”ו ומתמודדת בכבוד ובעצמה עם הגזירה, והיא הכתובת לעזור לכל בחור ישיבה הנמצא במצוקה ביחסיו עם הצבא, ומושיעה הרבה בחורים ממצוקתם”.

לאור כך, “הריני חוזר בי ממה שכתבתי כנגד התנהגות ישיבת חב”ד בצפת – ומתנצל. וידוע לי בידיעה אישית שישיבת חב”ד בצפת היא ברמה הכי גבוהה של הנחלת לימוד תורה נגלה וחסידות לתלמידיה, עם יר”ש והתקשרות אמיתית ושלימה לכ”ק אדמו”ר ואשרי מי שזוכה ללמוד בישיבת חב”ד בצפת.

“לסיום הריני להדגיש שבעיית הגיוס שתלמידי חב”ד נתונים בה היא חמורה ביותר ומפלים לרעה את חב”ד מכל שאר המגזרים החרדים, ואין פוצה פה ומצפצף. “וחב”ד – הגם שפועלת גדולות ונצורות, מכל מקום בבעיה זו חב”ד במצב כצאן אשר אין לו רועה רח”ל וכ”ק אדמו”ר ממתין שתהיה התארגנות של ראשי חב”ד שידאגו לבחורים התמימים היקרים שיחיו לאוי”ט”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יום תענית אסתר הוא יום מסוגל לתפילות בזכות מרדכי ואסתר כמו שכתוב בספר
    09/03/2017 13:26
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. יום תענית אסתר הוא יום מסוגל לתפילות בזכות מרדכי ואסתר כמו שכתוב בספר “קב הישר” יום תענית אסתר הוא מסוגל מאד שיתקבלו תפילותינו בזכות מרדכי ואסתר. וכל מי שצריך רחמים על איזה דבר שהוא צריך להתפלל, יקח פנאי לעצמו ביום התענית אסתר, ויאמר תחילה מזמור כ”ב בספר תהלים, ויפתח לו שערי רחמים, ותקובל תפילתו ברצון!

    כך כתוב בספר “קב הישר” (פרק צ”ז) וז”ל יום תענית אסתר הוא מסוגל מאד שיתקבלו תפילותינו בזכות מרדכי ואסתר. וכל מי שצריך רחמים על איזה דבר שהוא צריך להתפלל, יקח פנאי לעצמו ביום התענית אסתר, ויאמר תחילה מזמור כ”ב בספר תהלים: “למנצח על אילת השחר”, ודרשו חז”ל שאסתר היתה נקראת “אילת השחר”.

    ואחר כך ישפוך שיחו לפני ד’ ויבקש בקשתו, ויזכיר זכות מרדכי ואסתר, אשר בזכותם יעתר לו הקב”ה, ויפתח לו שערי רחמים, ותקובל תפילתו ברצון! עוד כתב: יום תענית אסתר הוא יום של רצון ואהבה, ולכן מסוגל יום זה שיתקבלו בו התפילות.

    כי לא רק לאסתר המלכה הושיט המלך מלכו של עולם הקב”ה את שרביט הזהב, אלא לכל אלו דמתחברין בהדה, דהיינו, עדת ישראל השרויים בגלות וסובלים צער למען כבוד שמו, ובוודאי על ידי אמירת [תהלים] והסליחות והתפילות אנו מעוררים זכות מרדכי ואסתר ביום זה. עכ”ל.

    תהלים פרק כב

    (א) לַמְנַצֵּחַ עַל אַיֶּלֶת הַשַּׁחַר מִזְמוֹר לְדָוִד:

    (ב) אֵלִי אֵלִי לָמָה עֲזַבְתָּנִי רָחוֹק מִישׁוּעָתִי דִּבְרֵי שַׁאֲגָתִי:

    (ג) אֱלֹהַי אֶקְרָא יוֹמָם וְלֹא תַעֲנֶה וְלַיְלָה וְלֹא דוּמִיָּה לִי:

    (ד) וְאַתָּה קָדוֹשׁ יוֹשֵׁב תְּהִלּוֹת יִשְׂרָאֵל:

    (ה) בְּךָ בָּטְחוּ אֲבֹתֵינוּ בָּטְחוּ וַתְּפַלְּטֵמוֹ:

    (ו) אֵלֶיךָ זָעֲקוּ וְנִמְלָטוּ בְּךָ בָטְחוּ וְלֹא בוֹשׁוּ:

    (ז) וְאָנֹכִי תוֹלַעַת וְלֹא אִישׁ חֶרְפַּת אָדָם וּבְזוּי עָם:

    (ח) כָּל רֹאַי יַלְעִגוּ לִי יַפְטִירוּ בְשָׂפָה יָנִיעוּ רֹאשׁ:

    (ט) גֹּל אֶל יי יְפַלְּטֵהוּ יַצִּילֵהוּ כִּי חָפֵץ בּוֹ:

    (י) כִּי אַתָּה גֹחִי מִבָּטֶן מַבְטִיחִי עַל שְׁדֵי אִמִּי:

    (יא) עָלֶיךָ הָשְׁלַכְתִּי מֵרָחֶם מִבֶּטֶן אִמִּי אֵלִי אָתָּה:

    (יב) אַל תִּרְחַק מִמֶּנִּי כִּי צָרָה קְרוֹבָה כִּי אֵין עוֹזֵר:

    (יג) סְבָבוּנִי פָּרִים רַבִּים אַבִּירֵי בָשָׁן כִּתְּרוּנִי:

    (יד) פָּצוּ עָלַי פִּיהֶם אַרְיֵה טֹרֵף וְשֹׁאֵג:

    (טו) כַּמַּיִם נִשְׁפַּכְתִּי וְהִתְפָּרְדוּ כָּל עַצְמוֹתָי הָיָה לִבִּי כַּדּוֹנָג נָמֵס בְּתוֹךְ מֵעָי:

    (טז) יָבֵשׁ כַּחֶרֶשׂ כֹּחִי וּלְשׁוֹנִי מֻדְבָּק מַלְקוֹחָי וְלַעֲפַר מָוֶת תִּשְׁפְּתֵנִי:

    (יז) כִּי סְבָבוּנִי כְּלָבִים עֲדַת מְרֵעִים הִקִּיפוּנִי כָּאֲרִי יָדַי וְרַגְלָי:

    (יח) אֲסַפֵּר כָּל עַצְמוֹתָי הֵמָּה יַבִּיטוּ יִרְאוּ בִי:

    (יט) יְחַלְּקוּ בְגָדַי לָהֶם וְעַל לְבוּשִׁי יַפִּילוּ גוֹרָל:

    (כ) וְאַתָּה יי אַל תִּרְחָק אֱיָלוּתִי לְעֶזְרָתִי חוּשָׁה:

    (כא) הַצִּילָה מֵחֶרֶב נַפְשִׁי מִיַּד כֶּלֶב יְחִידָתִי:

    (כב) הוֹשִׁיעֵנִי מִפִּי אַרְיֵה וּמִקַּרְנֵי רֵמִים עֲנִיתָנִי:

    (כג) אֲסַפְּרָה שִׁמְךָ לְאֶחָי בְּתוֹךְ קָהָל אֲהַלְלֶךָּ:

    (כד) יִרְאֵי יי הַלְלוּהוּ כָּל זֶרַע יַעֲקֹב כַּבְּדוּהוּ וְגוּרוּ מִמֶּנּוּ כָּל זֶרַע יִשְׂרָאֵל:

    (כה) כִּי לֹא בָזָה וְלֹא שִׁקַּץ עֱנוּת עָנִי וְלֹא הִסְתִּיר פָּנָיו מִמֶּנּוּ וּבְשַׁוְּעוֹ אֵלָיו שָׁמֵעַ:

    (כו) מֵאִתְּךָ תְהִלָּתִי בְּקָהָל רָב נְדָרַי אֲשַׁלֵּם נֶגֶד יְרֵאָיו:

    (כז) יֹאכְלוּ עֲנָוִים וְיִשְׂבָּעוּ יְהַלְלוּ יי דֹּרְשָׁיו יְחִי לְבַבְכֶם לָעַד:

    (כח) יִזְכְּרוּ וְיָשֻׁבוּ אֶל יי כָּל אַפְסֵי אָרֶץ וְיִשְׁתַּחֲווּ לְפָנֶיךָ כָּל מִשְׁפְּחוֹת גּוֹיִם:

    (כט) כִּי לַיי הַמְּלוּכָה וּמֹשֵׁל בַּגּוֹיִם:

    (ל) אָכְלוּ וַיִּשְׁתַּחֲווּ כָּל דִּשְׁנֵי אֶרֶץ לְפָנָיו יִכְרְעוּ כָּל יוֹרְדֵי עָפָר וְנַפְשׁוֹ לֹא חִיָּה:

    (לא) זֶרַע יַעַבְדֶנּוּ יְסֻפַּר לַאדֹנָי לַדּוֹר:

    (לב) יָבֹאוּ וְיַגִּידוּ צִדְקָתוֹ לְעַם נוֹלָד כִּי עָשָׂה:

    כתוב בספר “קב הישר” (פרק צ”ז) יום תענית אסתר הוא מסוגל מאד שיתקבלו תפילותינו בזכות מרדכי ואסתר…

  2. למדינה צריך גם לתת
    09/03/2017 14:03
    פופ
  3. מתגייסים לצבא וגם מקבלים הטבות
    לא יתכן שהחרדים רק מקבלים בזמן שאחרים משרתים בצבא

  4. אל תפספסו: שעות אחרונות לסגולה הבדוקה והמיוחדת לתענית אסתר שהוא יום מסוגל לתפילות בזכות מרדכי ואסתר כמו שכתוב בספר
    09/03/2017 15:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. אל תפספסו: שעות אחרונות לסגולה הבדוקה והמיוחדת לתענית אסתר שהוא יום מסוגל לתפילות בזכות מרדכי ואסתר כמו שכתוב בספר “קב הישר” יום תענית אסתר הוא מסוגל מאד שיתקבלו תפילותינו בזכות מרדכי ואסתר. וכל מי שצריך רחמים על איזה דבר שהוא צריך להתפלל, יקח פנאי לעצמו ביום התענית אסתר, ויאמר תחילה מזמור כ”ב בספר תהלים, ויפתח לו שערי רחמים, ותקובל תפילתו ברצון!

    כך כתוב בספר “קב הישר” (פרק צ”ז) וז”ל יום תענית אסתר הוא מסוגל מאד שיתקבלו תפילותינו בזכות מרדכי ואסתר. וכל מי שצריך רחמים על איזה דבר שהוא צריך להתפלל, יקח פנאי לעצמו ביום התענית אסתר, ויאמר תחילה מזמור כ”ב בספר תהלים: “למנצח על אילת השחר”, ודרשו חז”ל שאסתר היתה נקראת “אילת השחר”.

    ואחר כך ישפוך שיחו לפני ד’ ויבקש בקשתו, ויזכיר זכות מרדכי ואסתר, אשר בזכותם יעתר לו הקב”ה, ויפתח לו שערי רחמים, ותקובל תפילתו ברצון! עוד כתב: יום תענית אסתר הוא יום של רצון ואהבה, ולכן מסוגל יום זה שיתקבלו בו התפילות.

    כי לא רק לאסתר המלכה הושיט המלך מלכו של עולם הקב”ה את שרביט הזהב, אלא לכל אלו דמתחברין בהדה, דהיינו, עדת ישראל השרויים בגלות וסובלים צער למען כבוד שמו, ובוודאי על ידי אמירת [תהלים] והסליחות והתפילות אנו מעוררים זכות מרדכי ואסתר ביום זה. עכ”ל.

    תהלים פרק כב

    (א) לַמְנַצֵּחַ עַל אַיֶּלֶת הַשַּׁחַר מִזְמוֹר לְדָוִד:

    (ב) אֵלִי אֵלִי לָמָה עֲזַבְתָּנִי רָחוֹק מִישׁוּעָתִי דִּבְרֵי שַׁאֲגָתִי:

    (ג) אֱלֹהַי אֶקְרָא יוֹמָם וְלֹא תַעֲנֶה וְלַיְלָה וְלֹא דוּמִיָּה לִי:

    (ד) וְאַתָּה קָדוֹשׁ יוֹשֵׁב תְּהִלּוֹת יִשְׂרָאֵל:

    (ה) בְּךָ בָּטְחוּ אֲבֹתֵינוּ בָּטְחוּ וַתְּפַלְּטֵמוֹ:

    (ו) אֵלֶיךָ זָעֲקוּ וְנִמְלָטוּ בְּךָ בָטְחוּ וְלֹא בוֹשׁוּ:

    (ז) וְאָנֹכִי תוֹלַעַת וְלֹא אִישׁ חֶרְפַּת אָדָם וּבְזוּי עָם:

    (ח) כָּל רֹאַי יַלְעִגוּ לִי יַפְטִירוּ בְשָׂפָה יָנִיעוּ רֹאשׁ:

    (ט) גֹּל אֶל יי יְפַלְּטֵהוּ יַצִּילֵהוּ כִּי חָפֵץ בּוֹ:

    (י) כִּי אַתָּה גֹחִי מִבָּטֶן מַבְטִיחִי עַל שְׁדֵי אִמִּי:

    (יא) עָלֶיךָ הָשְׁלַכְתִּי מֵרָחֶם מִבֶּטֶן אִמִּי אֵלִי אָתָּה:

    (יב) אַל תִּרְחַק מִמֶּנִּי כִּי צָרָה קְרוֹבָה כִּי אֵין עוֹזֵר:

    (יג) סְבָבוּנִי פָּרִים רַבִּים אַבִּירֵי בָשָׁן כִּתְּרוּנִי:

    (יד) פָּצוּ עָלַי פִּיהֶם אַרְיֵה טֹרֵף וְשֹׁאֵג:

    (טו) כַּמַּיִם נִשְׁפַּכְתִּי וְהִתְפָּרְדוּ כָּל עַצְמוֹתָי הָיָה לִבִּי כַּדּוֹנָג נָמֵס בְּתוֹךְ מֵעָי:

    (טז) יָבֵשׁ כַּחֶרֶשׂ כֹּחִי וּלְשׁוֹנִי מֻדְבָּק מַלְקוֹחָי וְלַעֲפַר מָוֶת תִּשְׁפְּתֵנִי:

    (יז) כִּי סְבָבוּנִי כְּלָבִים עֲדַת מְרֵעִים הִקִּיפוּנִי כָּאֲרִי יָדַי וְרַגְלָי:

    (יח) אֲסַפֵּר כָּל עַצְמוֹתָי הֵמָּה יַבִּיטוּ יִרְאוּ בִי:

    (יט) יְחַלְּקוּ בְגָדַי לָהֶם וְעַל לְבוּשִׁי יַפִּילוּ גוֹרָל:

    (כ) וְאַתָּה יי אַל תִּרְחָק אֱיָלוּתִי לְעֶזְרָתִי חוּשָׁה:

    (כא) הַצִּילָה מֵחֶרֶב נַפְשִׁי מִיַּד כֶּלֶב יְחִידָתִי:

    (כב) הוֹשִׁיעֵנִי מִפִּי אַרְיֵה וּמִקַּרְנֵי רֵמִים עֲנִיתָנִי:

    (כג) אֲסַפְּרָה שִׁמְךָ לְאֶחָי בְּתוֹךְ קָהָל אֲהַלְלֶךָּ:

    (כד) יִרְאֵי יי הַלְלוּהוּ כָּל זֶרַע יַעֲקֹב כַּבְּדוּהוּ וְגוּרוּ מִמֶּנּוּ כָּל זֶרַע יִשְׂרָאֵל:

    (כה) כִּי לֹא בָזָה וְלֹא שִׁקַּץ עֱנוּת עָנִי וְלֹא הִסְתִּיר פָּנָיו מִמֶּנּוּ וּבְשַׁוְּעוֹ אֵלָיו שָׁמֵעַ:

    (כו) מֵאִתְּךָ תְהִלָּתִי בְּקָהָל רָב נְדָרַי אֲשַׁלֵּם נֶגֶד יְרֵאָיו:

    (כז) יֹאכְלוּ עֲנָוִים וְיִשְׂבָּעוּ יְהַלְלוּ יי דֹּרְשָׁיו יְחִי לְבַבְכֶם לָעַד:

    (כח) יִזְכְּרוּ וְיָשֻׁבוּ אֶל יי כָּל אַפְסֵי אָרֶץ וְיִשְׁתַּחֲווּ לְפָנֶיךָ כָּל מִשְׁפְּחוֹת גּוֹיִם:

    (כט) כִּי לַיי הַמְּלוּכָה וּמֹשֵׁל בַּגּוֹיִם:

    (ל) אָכְלוּ וַיִּשְׁתַּחֲווּ כָּל דִּשְׁנֵי אֶרֶץ לְפָנָיו יִכְרְעוּ כָּל יוֹרְדֵי עָפָר וְנַפְשׁוֹ לֹא חִיָּה:

    (לא) זֶרַע יַעַבְדֶנּוּ יְסֻפַּר לַאדֹנָי לַדּוֹר:

    (לב) יָבֹאוּ וְיַגִּידוּ צִדְקָתוֹ לְעַם נוֹלָד כִּי עָשָׂה:

    כתוב בספר “קב הישר” (פרק צ”ז) יום תענית אסתר הוא מסוגל מאד שיתקבלו תפילותינו בזכות מרדכי ואסתר…