‘גשם גשם מטפטף’ הגיעה אל בית הנשיא – ושרה ‘משנכנס אדר’ • צפו

נשיא המדינה נחשף גם הוא למורה ג'יהאן ג'אבר מטייבה ולשירה המדבק 'גשם גשם מטפטף', התרגש - והזמין יחד עם רעייתו נחמה את ג'יהאן ומשפחתה ללשכתו • צפו בפגישה
אבי כץ
י' אדר התשע"ז / 08.03.2017 21:30

שיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה אירחו היום (רביעי) בלשכת הנשיא את המורה ג’יהאן ג’אבר מבית הספר איבן סינא בטייבה למפגש מיוחד במהלכו יצאו השניים בקריאה אל אזרחי ישראל הערבים ללמוד עברית ואל אזרחי ישראל היהודים ללמוד ערבית.

יחד עם ג’אבר, הגיעו למפגש גם ראש עיריית טייבה שועאע מסארווה מנצור, מנהלת בית הספר בו היא מלמדת ומשפחתה של ג’אבר.

ג’אבר, שסרטון וידאו שבו היא נראית מנגנת בדרבוקה ושרה לתלמידיה שיר בעברית הופץ ברשתות החברתיות, זכתה לאחרונה בפרס חינוך על הדרך המיוחדת בה הנחילה את לימודי השפה העברית לתלמידיה בטייבה, באמצעות שירה ותיפוף על דרבוקה.

“בזכות שירייך, שזוכים דרכך למשמעות רחבה יותר מסך מילותיהם, עוררת שמחה גדולה ולא רק בישראל, אלא בכל מקום שבו מתקיים מרקם רב-תרבותי. זו הוכחה שמראה שלמרות קיומן של תרבויות רבות במקום אחד, ניתן לגשר ביניהן. אפשר להחזיק בתרבות שלך ולכבד את תרבות האחר”, אמר הנשיא לג’אבר.

ריבלין הדגיש כי הוא רואה חשיבות גדולה בכך שתלמידים ותלמידות יהודים ילמדו לדבר ערבית ולהפך, ואמר לג’אבר בערבית: “لازِم نِتْعَلَمْ عَربي – עלינו ללמוד ערבית”. היא מצדה השיבה מיד בעברית: “חייבים ללמוד עברית”.

ג’אבר העניקה במתנה לנשיא דרבוקה עליה הודפס הכיתוב: “לכבוד הנשיא ריבלין, בהערכה” – ויחד שרו “משנכנס אדר מרבין בשמחה”.

רעיית הנשיא, נחמה ריבלין, סיפרה לג’אבר כמה התרגשה לצפות בסרטון ולראות את המאמצים הגדולים שהיא מקדישה כדי שתלמידיה ילמדו עברית.

“בלי שום קשר ליום האישה, את אישה מהממת. את תורמת רבות לשלום בין שני העמים. את צריכה להיות גאה ומבורכת במעשייך”, אמרה נחמה לג’אבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כחחח היא עושה צחוקקק מהנשיא! והוא עוד שר איתה!!!
    09/03/2017 01:33
    לופי
  1. “גשם גשם מיטפטף” הלא היא המורה הערביה הידוע, בלי בושה באה לבית הנשיא ובמתנה היא שמה – – – דרבוקה!! ולמרבה ההפתעה – הוא מצטרף! האם היא כשפה אותו??