הדרך לראשות הממשלה: כך בנט מתכונן לבחירות ולכיבוש הליכוד

התכנית של יו"ר הבית היהודי: כדי לבלום את עליית יאיר לפיד בסקרים, ינסה השר נפתלי בנט להתמזג לקראת הבחירות עם הליכוד, כפי שעשתה סיעת ישראל ביתנו - וביום שאחרי נתניהו לכבוש את כס ראשות הממשלה דרך מפלגת השלטון • בכל מקרה בכוונתו לדרוש לקבל את תיק הבטחון
אריה ריבקינד
י' אדר התשע"ז / 08.03.2017 16:37

יו”ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, אומר בשיחות סגורות על רקע הקדמת הפריימריז לראשות הבית היהודי, כי הוא מכוון להנהגת המדינה.

לפי דיווח בערוץ 7, בנט אמנם מאמין כי הבחירות לכנסת עדיין אינן באופק, והוא גם מעריך כי חקירות המשטרה נגד נתניהו לא יבשילו לכתב אישום – אך הוא, כמו עמיתיו במפלגות השונות הנערכים לבחירות, אינו נותר מאחור.

לפי ערוץ 7, בנט מעריך כי לקראת הבחירות מפלגתו תתפוס גובה בסקרים, ובמידה ונתניהו ייצא מהמשחק הפוליטי – הליכוד יצנח דרמטית, דבר שיימצב את הבית היהודי בראשותו כאלטרנטיבה ראלית.

במקביל, בנט מאמין כי מועמדותו של יאיר לפיד לראשות הממשלה רעה למדינת ישראל.

לפי הדיווח, כדי לבלום את עליית לפיד בסקרים, ינסה יו”ר הבית היהודי לקראת הבחירות להתמזג עם הליכוד, כפי שעשתה סיעת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן בעבר, וביום של ‘אחרי נתניהו’ לכבוש את כס ראשות הממשלה דרך מפלגת השלטון.

במידה ונתניהו ימשיך לכהן בבחירות הבאות כיו”ר הליכוד, צפוי בנט לדרוש – מתוך הליכוד או מחוצה לו – את תיק הביטחון לידיו, הבטחה לה זכה ערב הבחירות האחרונות, אבל הופרה בהמשך על ידי ראש הממשלה, שמסר את התיק לבוגי יעלון ואחר כך לאביגדור ליברמן.

בשיחות סגורות מודה בנט כי לא הצליח לממש את האג’נדה המדינית שלו בכל הנוגע לבניה מחוץ לגושי ההתיישבות, וטוען כי למרות הלחצים מימין, נתניהו ממשיך להאמין במדיניות של ‘שתי המדינות’.

כפי שדווח הבוקר בחרדים10, נפתלי בנט פנה למנכ״ל הבית היהודי ניר אורבך, וביקש ממנו להקדים את הפריימריז לתפקיד יו”ר הבית היהודי, מתוקף סמכותו לפי חוקת המפלגה.

מנכ”ל המפלגה זימן את ועדת הבחירות ואת מזכירות המפלגה לישיבה מחר בערב, על מנת לאשר את הבקשה ולקבוע לוחות זמנים לבחירות המוקדמות. ככל הנראה הבחירות יתקיימו לאחר חג הפסח.

גם במפלגות אחרות כבר נערכות הכנות.

ביום ראשון האחרון הודיעה מזכירות מפלגת העבודה כי הפריימריז לראשות המפלגה ייערכו ב-3 ביולי.

חמישה מועמדים הודיעו עד כה כי יתמודדו: יו”ר המפלגה יצחק (בוז’י) הרצוג, עמיר פרץ, השר לשעבר אבי גבאי, ח”כ עמר בר-לב, אראל מרגלית ואלדד יניב.

גם שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון הודיע על כוונתו לרוץ לכנסת במפלגה חדשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות