ראשי המפלגות החרדיות: פריצת הסטטוס-קוו בירושלים? אין הוכחות

הנציגים החרדים וניר ברקת נפגשו עם חברי צוות מרחב-מירון שבדק את הטענות על שינוי בסטטוס-קוו בי-ם - וקיבלו דיווח ביניים: אין גידול בחילולי השבת בבירה • הצוות החוקר גם ציין לשבח: החלה אכיפה של חוקי העזר בעניין המסחר - לאחר שנים רבות שבהן לא נעשתה פעילות אכיפה רצינית
אריה ריבקינד
י' אדר התשע"ז / 07.03.2017 23:10

פורום השרים, ראשי הסיעות החרדיות  וראש העיר ירושלים ניר ברקת פרסמו הערב (שלישי), בתום פגישה שערכו בחדר סיעת יהדות התורה בכנסת, סיום ביניים, ממנו עולה כי בניגוד לטענות שנשמעו בחודשים האחרונים לא חל שינוי משמעותי בסטטוס-קוו בעיר ירושלים.

ראשי הסיעות וראש העיר קיבלו דיווח בינתיים מצוות מרחב-מירון – שמונה לבדוק האם  חל גידול בחילולי השבת בירושלים – שעדכן כי נפגש עם כ-14 גורמים שונים שבקשו להופיע בפניהם ולהציג את עמדתם בסוגיות שבהם נדרש הצוות לעסוק.

חברי הצוות העלו בבדיקתם, כי “התמונה העובדתית המצטיירת היא שהטענות בדבר פריצה גדולה של הסטטוס קוו לא הוכחו”.

הצוות מדגיש, כי “קיימים נושאים שונים שבהם הבדיקה טרם נסתיימה, אך נראה כי השינויים והיקף הפעילות המסחרית בשבת, גם אם קיימים אינם גדולים.

“כן הגיע הצוות למסקנה כי בשנה וחצי האחרונות החלה אכיפה של חוקי העזר בעניין המסחר, לאחר שנים רבות שבהן לא נעשתה פעילות אכיפה רצינית ובדעת הצוות לבדוק אם וכיצד ניתן לזרז ולשפר את תהליכי האכיפה”.

ירושלים

הצוות קובע כי “גם באשר לפעילות המרכזים הקהילתיים, נראה כי כמעט בכל המרכזים הקהילתיים לא חל שינוי משמעותי בהיקף הפעילות הכרוכה בחילול שבת”, הצוות מודיע כי “הבדיקה לגבי המקרים החריגים תימשך”.

עוד נאמר בסיכום הפגישה, כי “הצוות סבור כי ניתן להוביל מהלך של ניסיון להשגת הסכמות לגבי אופיין של פעולות שונות וכי לשם כך נדרש זמן מה נוסף לאפשר לצוות למצות מהלך שכזה.

“הצוות הודיע כי בכוונתו להעביר דו”ח ביניים בכתב תוך ימים ספורים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי מוכר את השבת
    08/03/2017 09:04
    אראי
  1. בוועדות עלובות מי שמכם להכשיר חילולי שבת {מתחם התחנה}